پروژکتور اقتصادی شیائومی Q3 Pro با روشنایی ۵۰۰ لومن و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی شد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژکتور شیائومی Q3 Pro
پروژکتور جدید شیائومی موسوم‌به Q3 Pro، برخی امکانات پروژکتورهای بالای ۴۰۰ دلار مثل نمایش بدون لگ محتوای متحرک را با قیمت ۲۳۳ دلار ارائه می‌دهد.
تبلیغات

فناوری نمایشگرها هر روز بهتر می‌شود و به‌همین دلیل درحال حاضر از پنل‌های بسیار باکیفیت در گوشی هوشمند، لپ تاپ و ... استفاده می‌شود. اما هرچقدر هم که تکنولوژی نمایشگر این محصولات عالی باشد، لذت تماشای محتوا روی صفحه نمایش بزرگ واقعاً بیشتر است. اکنون شیائومی با درک همین موضوع پروژکتور جدیدی به‌نام Q3 Pro معرفی کرده که امکانات جالبی ارائه می‌دهد.

گوشی شیائومی اولین محصولی است که با شنیدن نام این برند به ذهن ما خطور می‌کند اما غول فناوری چینی در بازارهای دیگر نیز حضور فعالی دارد. این شرکت اکنون از پروژکتور Q3 Pro رونمایی کرده که از فناوری MEMC برای بهبود نمایش صحنه‌های متحرک بهره می‌برد و نمونه‌ی آن را فقط در پروژکتورهای گران‌قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلاری دیده‌ایم. این محصول همچنین از تراشه‌ی تلویزیون پیشرفته‌ی Amlogic T982 استفاده می کند تا نرخ فریم روان و بدون لگی را هنگام پخش صحنه‌های پرتحرک و به‌خصوص بازی ارائه دهد.

شیائومی Q3 Pro وضوح 1080p را ارائه می‌دهد و به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. این دستگاه همچنین از دو اسپیکر ۵ واتی بهره می‌برد و به پورت‌های مختلفی مثل USB 3.0، HDMI 2.1، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و ورودی برق DC مجهز شده است. شاید درنگاه اول وضوح 1080p خیلی زیاد به‌نظر نرسد اما باید به‌یاد داشته باشید قیمت پروژکتور شیائومی مقرون‌به‌صرفه است.

از دیگر ویژگی‌های شیائومی Q3 Pro می‌توان به سیستم اپتیکال ۳ لنزی جدید اشاره کرد که وضوح تصویر را تا ۶ برابر نسبت‌به مدل قبلی بهبود می‌بخشد و درنتیجه تصاویری واضح و صاف را بدون مشکل تارشدن در گوشه‌های صفحه، نمایش می‌دهد.

پروژکتور شیائومی Q3 Pro همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن نسبت‌به مدلی قبلی افزایش یافته و به ۵۰۰ لومن رسیده است. نسبت کنتراست این محصول نیز ۲۰۰۰:۱ است و می‌تواند محتوا را با ابعاد ایدئال بین ۵۰ تا ۶۰ اینچ نمایش دهد.

Q3 Pro شیائومی از سیستم‌عامل FengOS 3.0 بهره می‌برد که هیچ تبلیغاتی ندارد و امکانات متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این پروژکتور امکان دسترسی به بیش‌از ۱۰۰ هزار ساعت محتوا را ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را استریم کرد. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به الگوریتم پیشنهاد محتوا مشابه تیک‌تاک اشاره کرد که به کاربران کمک می‌کند محتوای موردعلاقه‌ی خود را سریع‌تر پیدا کنند.

قیمت پروژکتور Q30 Pro شیائومی در چین ۱۶۹۹ یوان (حدود ۲۳۳ دلار) است و از تاریخ یکم سپتامبر (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) ازطریق فروشگاه این شرکت و خرده‌فروشی‌های مجاز دیگر عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات