اپسون از پروژکتور جدید خانگی به عنوان جایگزینی برای تلویزیون رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپسون پروژکتور جدیدر ا با نام Home cinema LS100 Laser Display رونمایی کرده که قادر است تصویری ۱۳۰ اینچی را از فاصله‌‌ی نزدیک تشکیل دهد.
تبلیغات

اپسون را باید به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی که در دنیای پروژکتورها ایفای نقش می‌کند، بشناسیم. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی بیش از ۵۳ درصد از بازار پروژکتور آمریکا را در اختیار دارد. محصولات اپسون شامل دو گروه پروژکتورهای با کیفیت ارزن قیمت و پروژکتور‌های رده بالا با قیمت‌های بسیار گران می‌شود. اپسون امروز از پروژکتوری با نام Home Cinema LS100 Laser Display رونمایی کرده است که در رده‌ی پروژکتورهای با بورد کوتاه قرار می‌گیرد. این پروژکتور قادر است تا از فاصله‌ی نه چندان دور تصویری به اندازه‌ی ۱۳۰ اینچ را روی دیوار یا هر سطح صاف دیگری نظیر پرده‌ نمایش دهد. اپسون اعلام کرده که در صورتی که همراه با این پروژکتور یک پرده با قابلیت دفع نور محیط مورد استفاده قرار گیرد، کیفیت تصویر نمایش داده شده توسط آن با تلویزیون‌های استاندارد ال‌سی‌دی برابری می‌کند.

شاید از خود بپرسید که مقایسه‌ی این پروژکتور با تلویزیون‌های ال‌سی‌دی چه اهمیتی دارد؟ نکته اینجا است که با توجه به سایز تصویر ۱۳۰ اینچی نمایش این پروژکتور، کیفیت پخش و همچنین قیمت ۲٫۹۹۹ دلاری آن، می‌توان این پرده را با تلویزیون ال‌سی‌دی مقایسه کرد، چراکه ۳٫۰۰۰ دلار برای یک تلویزیون ال‌سی‌دی با این سایز مبلغ چندان بالایی نیست.

برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد ارزان‌ترین تلویزیون ال‌سی‌دی با سایز ۷۵ اینچی قیمتی نزدیک به ۲٫۵۰۰ تا ۲٫۸۰۰ دلار دارد. اما در صورتی که بخواهید تلویزیونی با سایز بیشتر از ۷۵ اینچی خریداری کنید، باید مبلغی بین ۴٫۰۰۰ دلار تا ۱۰٫۰۰۰ دلار را در نظر داشته باشید، از این‌رو پرداخت ۳٫۰۰۰ دلار برای تلویزیونی که قادر است تصویری ۱۳۰ اینچی را با کیفیتی مشابه ال‌سی‌دی ایجاد کند، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

یک نمایشگر ۱۳۰ اینجی در مقایسه با تلویزیون ۶۴ اینچی بیش از ۳۰۰ درصد بزرگ‌تر است، از این‌رو پرداخت چنین مبلغی برای پروژکتور اپسون منطقی به نظر می‌رسد. یکی دیگر از مواردی که باید در مورد این پروژکتور به آن اشاره کرد، امکان تنظیم سایز نمایشی از ۵۵ اینچ تا ۱۳۰ اینچ است.

روشنایی این پروژکتور بیش از ۴٫۰۰۰ لومن است. این روشنایی به این معنی است که می‌توان تصویر ایجاد شده توسط پروژکتور جدید اپسون را در روشنایی نیز دید. کنتراست تصویر LS100 نیز ۲٫۵۰۰٫۰۰۰:۱ است.

با توجه به اینکه در این پروژکتور لیزر جایگزین لامپ شده، از این‌رو عمری ۳۰٫۰۰۰ ساعتی دارد. به این ترتیب در صورتی که هر روز ۴ ساعت به تماشای تلویزیون یا هر محتوایی با استفاده از این پروژکتور بپردازید، عمر آن بیش از ۲۰ سال به طول خواهد انجامید. این پروژکتور سه درگاه HDMI دارد که با استفاده از آن می‌توان انواع ستاپ‌باکس یا کنسول‌های بازی را به آن متصل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات