جعبه‌گشایی پردازنده AMD Threadripper 1900X

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های قدرتمند تردریپر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین محصولات حال حاضر دنیای کامپیوتر دانست.
تبلیغات

AMD در سال ۲۰۱۷ بازگشت قدرتمندی به دنیای پردازنده‌‌ها داشت. عرضه‌ی انواع قدرتمند دسکتاپ و‌ لپ‌تاپ در کنار نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی با نام وگا، پس از سال‌ها هیجان تازه‌ای به دنیای کامپیوتر بخشید. محصولات جذاب و البته اقتصادی AMD باعث شد شرکت‌های بزرگی مانند اینتل برای عقب نماندن از این رقابت داغ، مجبور به توسعه و معرفی نسل جدید پردازنده‌‌های خود شوند.

اما شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین محصولات AMD‌ را سری تردریپر دانست؛ پردازنده‌های قدرتمندی که برای کاربری‌های حرفه‌ای و سیستم‌های کامپیوتری workstation طراحی شده‌اند. تردریپر در سبد محصولات AMD، بین سری مخصوص دسکتاپ‌های شخصی با نام رایزن و نمونه‌های قدرتمند مخصوص سرور با نام اپیک قرار می‌گیرد.

پردازنده‌های سری تردریپر (Threadripper) شرکت AMD با استفاده از تعداد بیشتر هسته‌های پردازشی، قابلیت‌های متنوع و البته قیمت کمتر نسبت به ابنتل، به‌عنوان رقیب اصلی خود، جوایز متعدد اعم از جایزه‌ی پردازنده‌ی سال را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر سری تردریپر در سه نسخه‌ی 1920X ،1900X و 1950X عرضه می‌شود که به ترتیب از ۸، ۱۲ و ۱۶ هسته‌ی پردازشی (۱۶، ۲۴ و ۳۲ ترد) بهره می‌برند. یکی از نکات جالب توجه تردریپرها، بسته‌بندی جالب و جذاب آن‌ها است که از توان پردازشی بالا خبر می‌دهد.

زومیت در همین راستا برای علاقه‌مندان دنیای کامپیوتر و پردازنده‌ها، اقدام به جعبه‌گشایی Threadripper 1900X کرده است که در ادامه شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات