تماشا کنید: سامسونگ آینده صنعت تلویزیون را به‌ نمایش گذاشت

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اولین تلویزیون میکرو LED سامسونگ نمای نزدیک
سامسونگ در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ گفت که برای حفظ رهبری در بازار تلویزیون‌های غول‌پیکر، به فناوری میکرو LED هجوم می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس از چند سال پیش توسعه‌ی Micro LED را شروع کرده است و اکنون قصد دارد با تمرکز جدی‌تر روی این فناوری، بازار تلویزیون‌های رده‌بالا را بیش از پیش اختیار بگیرد. حتی همین حالا نیز شماری از بهترین تلویزیون های هوشمند بازار را سامسونگ می‌سازد.

چانگ کنگ‌ایل، قائم‌مقام و رهبر گروه برنامه‌ریزان آینده‌ی کسب‌و‌کار نمایشگر سامسونگ، در حاشیه‌ی نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ به خبرنگار کوریا تایمز گفت: «ما میکرو ال‌ای‌دی را به‌عنوان پنل نمایشگر استراتژیک آینده‌مان می‌بینیم. ما معتقدیم که میکرو ال‌ای‌دی بهترین راهکار برای نمایشگرها است و بسیاری از کمبودها و محدودیت‌های موجود در پنل‌های امروزی را رفع می‌کند.»

نمایشگر میکرو LED سامسونگ به‌لطف «۲۵ میلیون چراغ LED در ابعاد میکرومتر که نور و رنگ تولید می‌کنند» می‌تواند کیفیت سطح‌بالا و تجربه‌ی بصری غوطه‌ورکننده ارائه دهد. به ادعای سامسونگ، پنل‌های میکرو LED «عمق و سرزندگی رنگ تحسین‌برانگیزی دارند و وضوح و کنتراست آن‌ها بیشتر از پنل‌های امروزی است.»

سامسونگ در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ مدل‌های آزمایشی تلویزیون میکرو LED خود را در ابعاد ۷۶ اینچ، ۸۹ اینچ، ۱۱۴ اینچ و ۱۴۰ اینچ به‌نمایش گذاشت.

سه تصویر از اولین تلویزیون میکرو LED سامسونگ

قیمت تلویزیون سامسونگ میکرو LED فعلا اعلام نشده، اما این شرکت گفته قیمت تلویزیون های موردبحث بیشتر از مدل‌های OLED و QLED خواهد بود. سامسونگ می‌گوید که سعی دارد قیمت تلویزیون‌های میکرو LED را پایین بیاورد. قیمت این محصولات به‌طور معمول بیش‌ از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار است.

مدیر سامسونگ می‌گوید کاهش هزینه‌ی تولید تلویزیون‌های میکرو LED ساده نبوده و بیشتر از حد انتظار طول کشیده است: «ما در تلاشیم قیمت را به سطح مقرون‌به‌صرفه کاهش دهیم تا میکرو LED را به نمایشگر استراتژیک نسل بعدمان تبدیل کنیم.» به گفته‌ی سامسونگ، پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حوزه‌ی میکرو LED در نهایت باعث کاهش قیمت خواهد شد.

اولین تلویزیون میکرو LED سامسونگ نمای جلو رندر
اولین تلویزیون میکرو LED سامسونگ روی دیوار
پردازنده هوش مصنوعی اولین تلویزیون میکرو LED سامسونگ

سهم سامسونگ از بازار تلویزیون‌های ۷۰ اینچ و بزرگ‌تر، از ۱۰٫۲ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰٫۲ درصد در سال ۲۰۲۲ ارتقا یافت. سامسونگ در فصل نخست سال جاری میلادی با ۳۶٫۵ درصد سهم، بازار تلویزیون‌های ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر را رهبری کرد.

سامسونگ هرچقدر در بازار تلویزیون‌های بزرگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در بازار تلویزیون‌های کوچک نتوانسته است چندان پیشرفت کند. سهم سامسونگ از بازار تلویزیون‌های ۵۰ اینچ و کوچک‌تر، از ۳۳٫۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۴٫۸ درصد در سال ۲۰۲۲ رسید. افزایش رقابت از سوی شرکت‌های چینی، دلیل اصلی افت سهم بازار سامسونگ است.

سامسونگ معتقد است که تقاضا برای «تلویزیون‌های فوق بزرگ و پروضوح روند روبه‌رشد دارد» و مردم در گذر زمان علاقه‌ی بیشتری به این محصولات نشان می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات