کمپانی آلمانی IPCom غرامت 2 میلیارد دلاری را برای استفاده از فناوری تحت پتنت خود، از اپل درخواست کرده است

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
پتنت‌ترول، مفهومی نوین در میان کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری است که هر از چندگاهی گریبان برخی از کمپانی‌های بزرگ در دنیای فناوری را می‌گیرد. اپل نیز یکی از این کمپانی‌ها است که هر ساله با مسائلی این چنینی دست و پنجه نرم‌ می‌کند؛ هرچند برخی از موارد، این کمپانی‌ها را بسیار بیشتر از سایرین اذیت می‌کنند.
تبلیغات

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، پتنت‌ترول آلمانی IPCom مبلغ 2.12 میلیارد دلار را برای استفاده از یک فناوری طلب کرده است که نه‌تنها توسط تمامی تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه قانون، استفاده از آن را در تمامی تلفن‌های‌هوشمند الزامی کرده است.

فناوری مورد بحث مربوط به تراشه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان تلفن‌های‌هوشمندی را که از آن‌ها برای تماس‌های اورژانسی استفاده شده، یافته و امکان استفاده از شبکه‌ی مخابراتی را در شرایط بحرانی همچون وقوع فاجعه‌های طبیعی در اختیار تلفن‌های‌هوشمند مورد نظر قرار داد. اپراتور‌ها می‌توانند دسترسی به تمامی تلفن‌های‌هوشمند موجود در مجاورت منطقه‌ی بحران‌زده را قطع کرده و فقط اجازه‌ی استفاده را به تلفن‌هایی بدهند که متعلق به پلیس و نیروهای امدادی باشد. این تراشه را می‌توان در داخل مدار سیم‌کارت یا تلفن‌هوشمند تعبیه کرد.

اپل، گوگل، اچ‌تی‌سی، اریکسون و وودافون کمپانی‌هایی هستند که درخواستی را مبنی بر غیرمجاز بودن استفاده‌ی شخصی از این پتنت به‌دلیل تبدیل شدن آن به یک استاندارد تسلیم مؤسسه‌ی پتنت اروپا کرده‌اند. مؤسسه‌ی مورد نظر پس از آنکه IPCom اعلام کرد که از این طریق شماری دیگر از کمپانی‌ها، ازجمله نوکیا را تحت تعقیب قرار داده است، درخواست سایر کمپانی‌ها را مبنی بر لغو درخواست IPCom رد کرد.

این پرونده در تاریخ 11 فوریه در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات