گزارش مالی اپل در سه ماهه سوم 2013: فروش 33.8 میلیون دستگاه آیفون، سود خالص 7.5 میلیارد دلاری از درآمد 37.5 میلیارد دلار

سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش اپل عمکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال 2013 را به سرمایه گذاران این شرکت ارائه کرد. اپل در فصل پیش توانسته 33.8 میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته 26 درصد رشد داشته است. اما از آن سوی فروش آیپد تغییر خاصی نداشته و به 14.1 میلیون دستگاه رسیده است.
تبلیغات

اپل در سه ماهه سوم امسال توانسته 33.8 میلیون دستگاه آیفون و 14.1 میلیون دستگاه آیپد را بفروش برساند. این درحالی است که این کمپانی در همین فاصله زمانی در سال گذشته حدود 26.9 میلیون دستگاه آیفون و 14 میلیون دستگاه آیپد را به فروش رسانده بود. به این ترتیب با وجود اینکه فروش آیفون 26 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته اما فروش آیپد تغییر محسوسی نداشته است. همچنین جالب است بدانید که سامسونگ، رقیب اصلی اپل در دنیای موبایل، در سه ماهه قبل نزدیک به 86 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را به فروش رسانده بود که البته شامل تلفن‌های میان رده و ارزان قیمت نیز می‌شد. اگر قرار باشد تنها پرچمدار این کمپانی یعنی گلکسی اس 4 را معیار قرار دهیم، کمپانی کره‌ای در فصل پیش حدود 16 میلیون دستگاه از این تلفن را به فروش رساند که نسبت به 33.8 میلیون دستگاه آیفون فروخته شده، رقم به مراتب کمتری است.

اگر بخواهیم سهم بازار تبلت‌های این دو شرکت را نیز مورد مقایسه قرار دهیم، آیپد اپل در سه ماهه سوم 2013 حدود 14.1 میلیون دستگاه فروش داشته و از آن سوی، سامسونگ توانسته 10.5 میلیون دستگاه تبلت از خانواده گلکسی را به فروش برساند. این بدین معناست که هرچند هنوز آیپد سهم بازار به مراتب بالاتری را نسبت به تبلت‌های سامسونگی دارد اما، نسبت به سال گذشته رشد نداشته اما فروش تبلت‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

اپل در سه ماهه سوم 2013 توانسته سود 7.5 میلیارد دلاری را از درآمد 37.5 میلیارد دلاری بدست آورد. همانطور که می‌دانید این کمپانی اخیرا دو محصول جدید خود یعنی iPad Mini و iPad Air را معرفی نموده که پیش بینی می‌شود میزان فروش آیپد و متقابلا سهم بازار تبلت‌های اپل در سه ماهه آخر 2013 را بهبود بخشند.

تیم کوک در جلسه ارائه گزارش مالی این شرکت گفت:

من خوشحال هستم که گزارش عملکرد قوی و شگفت انگیز اپل در این فصل را ارائه می‌کنم که شامل فروش 34 میلیون دستگاه آیفون می‌شود. ما بسیار هیجان زده هستیم تا شاهد فروش محصولات جدید خود شامل آیفون 5s، آیفون 5c، آیپد مینی، محصول فوق العاده باریک و سبک آیپد ایر، مک بوک‌های جدید، مک پرو، نسل جدید iWork و iLife در فصل تعطیلات باشیم.تیم کوک – مدیرعامل اپل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات