سامسونگ از پردازنده 64 بیتی Exynos در Galaxy S5 بهره می‌برد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل سامسونگ پیش از این اعلام نموده که کمپانی تحت مدیریتش از مدت‌ها قبل بر روی ساخت سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی کار کرده است و به زودی از این فناوری در محصولات خود استفاده خواهد کرد. حال شایعه شده که این غول کره‌ای قصد دارد تراشه Eyxnos 64 bit را در گلکسی اس 5 بکار گیرد.
تبلیغات

امروز رسانه‌های کره‌ای به این موضوع اشاره کرده‌اند که بخش‌های پیچیده و دشوار طراحی و توسعه تراشه 64 بیتی از خانواده Exynos به پایان رسیده و سامسونگ در حال بررسی موارد فنی و لجستیک است. به این ترتیب اخبار قبلی در این باره نیز تایید می‌شوند که در آنها گفته شده بود، ساخت SoC جدید سامسونگ با پشتیبانی از فناوری 64 بیتی مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند.

در ادامه این گزارش آماده که سامسونگ در تلاش است تا تولید انبوه تراشه 64bit Exynos را در سه ماهه اول سال 2014 به پایان برساند و از این محصول در پرچمدار بعدی خود، گلکسی اس 5 استفاده نماید.

براساس اطلاعات بدست آمده این پردازنده در سری 6 پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ قرار می‌گیرد و حتی از معماری big.LITTLE آرم نیز پشتیبانی می‌کند. پس احتمالا تراشه 64 بیتی سامسونگ نیز اکتا خواهد بود و به دو جفت 4 هسته‌ای تجیهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات