آیا دسترسی به توییتر برای کاربران ایرانی میسر خواهد شد؟

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
توییتر، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ دنیا است که از مدت‌ها قبل دسترسی آن برای کاربران ایرانی مسدود شده است. اما از زمان روی کار آمدن دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشور و وزرای رده بالای او در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. روز گذشته آقای روحانی در پاسخ به پستی از رییس هیئت مدیره توییتر، به مواردی اشاره کرد که امیدها برای باز شدن این شبکه اجتماعی را زنده می‌کنند.
تبلیغات

روز گذشته، رئیس هیئت مدیره و یکی از بنیان گذاران توییتر در پستی در این شبکه اجتماعی، آقای روحانی را مخاطب قرار داد و اینچنین نوشت:

عصر بخیر، رییس جمهور، آیا شهروندان ایرانی قادر به خواندن توییت‌های شما هستند؟

آقای روحانی نیز در پاسخ به جک دورسی اینچنین نوشت:

@HassanRouhani Good evening, President. Are citizens of Iran able to read your tweets?— Jack Dorsey (@jack) October 1, 2013عصر بخیر، همانطور که پیش تر گفتم، تلاش خواهم کرد تا مردم من به راحتی قادر به دسترسی به تمام اطلاعات جهان باشند، چون این حق آن‌ها است.
Evening, @Jack. As I told @camanpour, my efforts geared 2 ensure my ppl'll comfortably b able 2 access all info globally as is their #right.— Hassan Rouhani (@HassanRouhani) October 1, 2013

جک دورسی در پاسخ به آقای روحانی نوشت:

متشکرم، لطفا ما را نیز مطلع کنید که چطور می‌توانیم برای انجام این موضوع کمک کنیم.

آقای روحانی از زمان شروع تبلیغات ریاست جمهوری خود از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی اهداف و سیاست‌هایش استفاده کرد و از قدرت این شبکه‌ها در راستای اطلاع رسانی مردم استفاده کرد. با وجود اینکه دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی محدود است، اما او و برخی از وزرای نزدیکش به استفاده از این شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند.

آقای ظریف –وزیر امور خارجه کشور- نیز اخیرا به خوبی از دو شبکه اجتماعی توییتر و فیس بوک به عنوان یک تریبون آزاد و بین المللی استفاده نموده و بعضا صدای مردم ایران را به خوبی به گوش رسانه‌های خارجی رسانده است.

با توجه به رفتارهای اخیر دولت و به نوعی فرهنگ سازی در رابطه با استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و همچنین بیانات آقای روحانی، انتظار می‌رود به زودی شاهد دسترسی آسان مردم به شبکه‌های اجتماعی باشیم. شما در این باره چطور فکر می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات