پردازنده A7 با 31 درصد سرعت بالاتر و پشتیبانی از پلتفرم 64 بیت برای آیفون 5s

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
فاکس نیوز گزارش کرده که آیفون 5s از پردازنده جدید اپل با نام A7 که 31 درصد سریع‌تر از نسل قبل است، مجهز خواهد شد. اپل یک چیپ مستقل را نیز برای پشتیبانی از ژست‌های حرکتی در نظر گرفته است. آیا اپل قصد دارد از ژست‌های حرکتی شبیه به گلکسی اس 4 در آیفون 5s بهره ببرد؟
تبلیغات

هنوز مشخص نیست که اپل چطور قصد دارد حرکات کاربر را تشخیص داده و به چه منظور از آن استفاده کند؛ اما شاید این کمپانی به دنبال ارائه راه حل‌های مشابه سامسونگ در گلکسی اس 4 باشد که تحت نام Air Gesture امکان کنترل تلفن بدون لمس صفحه را میسر می‌سازد.

چندی پیش بلومبرگ نوشته بود:

آیو علاقه خود را برای ارائه راه حل جدید کنترل کامپیوترها، بیان کرد. او نشان داد که می‌توان از فناوری ژست‌های حرکتی و بدون لمس صفحه، گجت‌ها را با حرکت دست در مقابل‌ آنها کنترل کرد.

9to5mac نیز گزارش کرده که اپل در حال آزمایش نمونه اول از سیستم-روی-یک-چیپ A7 بر روی پلتفرم 64 بیتی است که احتمالا در آیفون 5s مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگر اپل بتواند پلتفرم آیفون را از 32 بیت به 64 بیت ارتقاء دهد، آن‌وقت انیمیشن‌ها، گرافیک دستگاه و اجرای امور مختلف در ابزارهای مبتنی بر iOS به مراتب نرم‌تر انجام خواهد شد.

در سپتامبر گذشته، لینلی گی‌نپ - تحلیل گر تولیدکنندگان نیمه هادی - گزارش کرد که اپل در حال کار برروی پلتفرم 64 بیتی و پردازنده مبتنی بر معماری ARMv8 است که تا سال 2014 روانه بازار خواهد شد. به این ترتیب ممکن است که پردازنده آیفون 5s از این معماری پشتیبانی نکند و اپل تنها در حال آزمایش آن باشد.

جهت مشاهده کلیه مقالات، اخبار و شواهد بدست آمده از آیفون 5s به آدرس zoomit.ir/iphone/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات