Dell نیز از ویندوز RT ناامید شد

سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد، دل که جزو معدود کمپانی‌های تولید کننده تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز RT بود، از این سیستم عامل قطع امید کرده است. تبلت XPS 10 این شرکت که ابتدا قیمت 499 دلار برای آن در نظر گرفته شده بود، به مرور، قیمت آن به 299 دلار کاهش یافت، اما حتی با این کاهش قیمت قابل ملاحظه نیز تقاضا برای آن بسیار ضعیف گزارش شده است.
تبلیغات

Dell در حال حاضر تبلت XPS 10 را تنها با صفحه کلید فیزیکی خارجی و با قیمت 479 دلار آن هم در بخش مخصوص کاربران شرکتی به فروش می‌رساند.

دل از اظهار نظر در رابطه با تصمیم‌اش برای محصولات آتی مبتنی بر ویندوز RT اجتناب نموده، اما تحلیل‌گران معتقدند که این کمپانی تنها راه فروش تبلت ویندوز RT خود را کاهش قیمت و اضافه کردن صفحه کلید فیزیکی و همچنین مخاطب قرار دادن مشتریان شرکتی دانسته که نیاز به اجرای نرم افزار اداری آفیس دارند. اما بعید به نظر می‌رسد با این بازخورد ضعیف، Dell در آینده نیز نسبت به طراحی و ساخت تبلت ویندوز RT اقدام کند و احتمالا این کمپانی نیز همچون ایسوس، ساخت تبلت‌های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM را رها کند.

تبلت XPS 10 در دو نسخه 32 و 64 گیگابایت و با پردازنده Qualcomm Snapdragon S4 و صفحه نمایش 10.1 اینچ با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل ارائه شده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که Dell با کاهش قیمت و اضافه نموده صفحه کلید فیزیکی به عنوان هدیه در کنار XPS 10 تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر موجودی انبارهای خود را به فروش برساند. تا به امروز لنوو، ایسوس و سامسونگ عدم تمایل خود نسبت به ساخت تبلت ویندوز RT را اعلام نموده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات