قابلیت S Health، گلکسی اس 4 را به یک ابزار ردیاب تمام عیار ورزشی بدل می‌کند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه در مقاله معرفی تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ اعلام نمودیم، این تلفن دارای نرم افزار جدیدی به نام S Health است که به کمک حسگرهای خاص و تازه‌ای که در نسل چهارم گلکسی اس اضافه شده، امکان کنترل فعالیت‌های ورزشی و عملکرد ورزشگار را میسر می‌کند. گلکسی اس 4 دارای یک سنسور گام شمار است که تعداد قدم‌هایی که کاربر بر می‌دارد را شمارش می‌کند. اما این همه ماجرا نیست.
تبلیغات

گلکسی اس 4 علاوه بر سنسور گام شمار دارای سنسور محاسبه دما و رطوبت محیط نیز است. بدین‌ترتیب اطلاعات مربوط به دمای محیط به همراه داده‌هایی که توسط سنسور گام شمار بدست می‌آیند توسط نرم افزار S Healt مورد استفاده قرار می‌گیرند. S Health با سیستم کنترل رژیم غذایی نیز یکپارچه شده و اطلاعات مربوط به کالری غذاهای مختلف را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

نرم افزار S Health قادر است به ابزارهای جانبی کنترل فشار خون ازطریق بلوتوث متصل شود و اطلاعات بیشتری را دراختیار ورزشکار قرار دهد. سامسونگ با S Health سعی کرده تا علاقمندان به ورزش و ورزشکاران را نیز به سمت تلفن جدید خود جلب کند.

سامسونگ علاوه بر S Heath یک دستبند به نام S Band را معرفی کرد که در واقع نوعی گام شمار است و برای زمانی کاربرد دارد که تلفن 5 اینچی غول پیکر همراه شما نیست. بدین‌ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا اطلاعات مربوط به گام‌های برداشته خود را توسط S Band محاسبه و جمع آوری کند و وقتی زمان ورزش به اتمام رسید، اطلاعات را به تلفن گلکسی اس 4 خود منتقل نمایند.

سامسونگ علاوه بر این‌ها، یک دستبند برای کنترل ضربان قلب را نیز معرفی کرد که آن‌هم قادر به همگام شدن با نرم افزار S Health است.

بازار ابزارهای دنبال کننده فعالیت‌های ورزشکار روز به روز گسترش می‌یابد و شرکت‌های مطرح به‌دنبال کسب سهم بازار از آن هستند. در همین راستا شایعه شده که ساعت هوشمند اپل نیز از قابلیت‌های مشابه برخودار است و قادر است اطلاعات ورزشی کاربر را به آیفون اون منتقل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات