برند نوپای ناتینگ از حقیقتی ناگفته پرده برداشت
پیش از آنکه برند ناتینگ با طراحیهای متفاوت خود در دنیای فناوری شناخته شود، خرید بحثبرانگیزی انجام داد؛ تصاحب برند شکستخوردهی Essential. این خرید در سال ۲۰۲۱ انجام شد و فقط شامل علائم تجاری، دامنه و شبکههای اجتماعی آن میشد و مالکیت بر پتنتها یا فناوریها را دربر نمیگرفت.
بهنوشتهی 9to5Google، تا مدتها مشخص نبود چرا ناتینگ برند Essential را خرید تا اینکه اخیراً کارل پی، مؤسس ناتینگ فاش کرد که دلیل این خرید صرفاً برای استفاده از نام برند بوده است. در مقطعی، ناتینگ قصد داشت با نام Essential وارد بازار شود و حتی رندر محصولاتی با نام Essential R1 را طراحی کرد.
تیم ناتینگ با وجود علاقه به نام ساده و پُرمعنای Essential، در نهایت تصمیم گرفت مسیر خود را از برندهای قبلی جدا کند. آنها نمیخواستند احیای برند قدیمی تلقی شوند و ترجیح دادند هویت مستقل و متمایزی بسازند. نتیجهی این تصمیم، تولد برند Nothing بود که معنای خاص خودش را دارد.
این افشاگری نشان میدهد که انتخاب نام برند، بخش مهمی از استراتژی ساخت هویت در دنیای فناوری محسوب میشود. درحالی که ناتینگ برای معرفی پرچمدار خود یعنی ناتینگ فون ۳ آماده میشود، اکنون میدانیم مسیر رسیدن به جایگاه امروزش، با تصمیمات پنهان و پیچیدهای همراه بوده است.
تلویزیونهای اسنوا و دوو در ایران پس از دریافت یک بهروزرسانی از کار افتادهاند و دلایلی از جمله اختلاف مالی با چین یا «نقص فنی» عنوان شده است.
نصب سایهبان برای کولر آبی، اقدام سادهای است که با خنک نگهداشتن بدنهی کولر در گرمای تابستان، باعث بهبود عملکرد و افزایش راندمان آن میشود.
شیائومی گوشی خوشقیمت جدیدی معرفی کرد که نیاز طیف گستردهای از کاربران را برطرف میکند.
خودروی برقی ارزانقیمت FAW با طراحی خاص و رنگبندی متفاوت در چین معرفی شد.
روسیه ادعا میکند سامانهی پدافندی S-500 میتواند جنگندههای پنهانکار و موشکهای هایپرسونیک را ساقط کند.
شرکت خودروسازی آواتار با همراهی چندین شرکت مطرح چینی، کارخانهی فوق پیشرفتهای تأسیس کرده که میتواند در هر دقیقه یک خودرو تولید کند.
خودرو کوییک را بازطراحی کردیم؛ هاچبک جمعوجور سایپا با ظاهری مدرن و امکانات بیشتر.