آیتیونز پس از ده سال: فروشگاه محتوای اپل، تجارتی بیشتر از کل درآمد این کمپانی در سال 2004 دارد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه آیتیونز اپل در ماه آوریل امسال ده ساله می‌شود. پس از یک دهه فعالیت و توسعه، این فروشگاه حالا حدودا 12 میلیارد دلار درآمد سالیانه دارد. کل تجارت کمپانی اپل در سال 2004 دو سوم این مبلغ بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هوراس ددیو از کمپانی تحلیل بازار Asymco آمار مربوط به فروشگاه آیتیونز را مورد بررسی قرار داده است. این فروشگاه هم‌اکنون علاوه بر سرویس موزیک، شامل App Store و iBookstore نیز می‌گردد. وی پس از پژوهش و تحلیل‌های مختلف نتیجه می‌گیرد که فروشگاه آیتیونز برای خود کمپانی اپل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، کمپانی‌های ضبط و پخش موسیقی، و استودیوهای فیلم که از طریق آن به فروش محصولات خود می‌پردازند، تجارتی مجموعا 12 میلیارد دلاری است.

اگر چند سال به عقب برگردیم می بینیم که در سال مالی 2004، اپل مجموعا 8 میلیارد دلار درآمد داشت.

اپل هیچ‌گاه به آیتیونز به عنوان بخشی مجزا از محصولات خود نگاه نکرده و همواره در بررسی‌ها و ارائه آمارها آن را در بخش محصولات مربوط به موزیک و در کنار آیپاد و... قرار داده است.

واقعیت آن است که جدا کردن موفقیت فروشگاه آیتیونز از آیپاد و آیفون واقعا کار دشواری است. اگر تا کنون ابزاری اپلی داشته‌اید، حتما این راه ساده قانونی برای دانلود موسیقی با استفاده از آیتیونز را تجربه کرده‌اید. همچنین حتما متوجه شده‌اید که چه مجموعه کاملی از محتوا که در آیتیونز وجود دارد و دسترسی سریع و ساده به آنها چقدر کار را برای دل کندن از یک دستگاه اپلی سخت و دشوار می نماید.

استیو جابز فقید، یکی از بنیانگزاران اپل، یک بار در مصاحبه‌ای با نشریه تایم گفت که این کمپانی ده‌ها میلیون دلار در طراحی و ساخت فروشگاه آیتیونز سرمایه‌گذاری کرده است. حال پس از گذشت ده سال متوجه می‌شویم که این سرمایه‌گزاری چقدر هوشمندانه و عاقلانه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات