اکنون می‌توانید با چت‌بات بینگ ازطریق هوش مصنوعی DALL-E عکس بسازید

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویر رباتی در حال نشان دادن لوگوی بینگ مایکروسافت
مایکروسافت ویژگی Image Creator را به نسخه‌ی تحت‌وب چت‌بات بینگ و مرورگر اج اضافه کرد.
تبلیغات

مایکروسافت امروز ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی را به بینگ جدید اضافه کرد. Image Creator بینگ از نسخه‌ی حرفه‌ای DALL-E شرکت OpenAI بهره می‌برد و به کاربران اجازه می‌دهد با ارائه‌ی دستورهای متنی، تصویر مدنظرشان را بسازند.

یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مایکروسافت، می‌گوید ابزار Bing Image Creator به‌طور‌کامل با چت‌بات بینگ ادغام شده است و ابتدا در حالت Creative دردسترس قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با تایپ توضیحات متنی، عکس مدنظرشان را با استفاده از هوش مصنوعی تولید کنند.

مایکروسافت ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی را نیز به مرورگر اج اضافه خواهد کرد. این ویژگی ازطریق نماد جدیدی در نوار کناری مرورگر مذکور نمایش داده خواهد شد و کاربران می‌توانند با کلیک روی آن، تصاویر دلخواهشان را با ارائه‌ی توضیحات متنی بسازند. غول فناوری اهل ردموند این قابلیت را به حالت Creative بینگ جدید محدود کرده است و قصد دارد عملکرد آن به‌مرور بهینه‌سازی کند. البته طبق گفته‌ی یوسف مهدی، این ابزار در آینده‌ی نزدیک در حالت Balanced و Percise نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی در چت بینگ جدید

بینگ جدید سه حالت پاسخ‌گویی دارد: Creative و Balanced و Percise. حالت خلاق (Creative) پاسخ‌هایی را با تخیل هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و حالت دقیق (Percise) سعی می‌کند پاسخ‌هایی کوتاه و دقیق نمایش دهد. علاوه‌براین، حالت متعادل (Balanced) عملکردی بین دو حالت قبلی دارد.

به‌گزارش ورج، کاربران می‌توانند با مراجعه به آدرس bing.com/create مستقیماً تصویر مدنظرشان را با هوش مصنوعی تولید کنند. این ابزار فعلاً با زبان انگلیسی کار می‌کند؛ اما مایکروسافت وعده داده است که به‌زودی از زبان‌های دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد. کاربرانی که در نسخه‌ی پیش‌نمایش بینگ جدید ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند مستقیماً ازطریق این چت‌بات با ارائه‌ی توضیحات متنی تصویر بسازند.

نمونه تصویر ایجاد شده با هوش مصنوعی بینگ جدید
نمونه تصویر ساخته‌شده با بینگ جدید با ارائه‌ی توضیح متنی: Tom Warren from The Verge flying to the moon

تمرکز مایکروسافت برای ارائه‌ی قابلیت ساخت تصویر با هوش مصنوعی در بینگ جدید، می‌تواند این موتور جست‌وجو را به ابزاری برای ایجاد تصاویر بد تبدیل کند. کارشناسان می‌گویند برخی افراد از این ابزارها برای تبلیغات و آزار‌و‌اذیت و ارائه‌ی اطلاعات نادرست به دیگران سوءاستفاده می‌کند.

ناگفته نماند مایکروسافت اعلام کرده است تمام تلاش خود را برای محافظت از سیستم تولید تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی بینگ می‌کند. مایکروسافت ویژگی‌های دیگری به‌ نام Stories و Knowledge Cards را نیز در دومین نسخه‌ی بینگ جدید ارائه کرده است. Stories بخشی از اطلاعات را با تصاویر و ویدئوهای کوتاه به کاربر نمایش می‌دهد و در Knowledge Cards نیز جدیدترین کارت‌های حاوی اطلاعات را ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات