تماشا کنید: این ربات به کمک چشمان خود با انسان‌ها تعامل برقرار می‌کند

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو ربات دیجیت در حال کار کردن کنار قفسه ها
شرکت Agility Robotics به منظور بهبود تعامل میان انسان و ربات، به نسل جدید ربات‌های دوپای دیجیت دو چشم متحرک اضافه کرده است.
تبلیغات

Agility Robotics از نسل بعدی ربات دوپای خود رونمایی کرد. این محصول به‌روزرسانی‌های قابل توجهی داشته که از آن‌‎ها می‌‎توان به سر سیلندری با دو چشم متحرک LED اشاره کرد.

به گزارش ورج، Agility Robotics در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت تغییراتی را در ربات خود که «دیجیت (Digit)» نام دارد اعمال کرده است تا «تعامل میان ربات و انسان» را بهبود بخشد.

Agility Robotics اولین بار در سال ۲۰۲۰ دیجیت بدون سر را معرفی و این دستگاه را در طیف گسترد‌ه‌ای از صنایع مانند حضور از راه دور و بازرسی صنعتی به بازار عرضه کرد. این ربات به منظور کار در این بخش‌ها طراحی شده و فضایی برابر یک انسان اشغال می‌کند. قد آن پنج فوت است و روی دو پا راه می‌رود.

آخرین به‌روزرسانی‌های دیجیت صرفاً جنبه زیبایی ندارند. سخنگوی شرکت می‌گوید که سر مجهز به حسگر آن درک کارهای انسان را برای این ربات آسان‌تر کند، زیرا چشمان آن «به انتقال اطلاعات مفید مانند تغییر جهت و سایر اقدامات در حین کار کمک می‌کند». همچنین طراحی دوباره بعضی بخش‌های آن می‌تواند به دیجیت برای داشتن عملکرد بهتر یاری برساند.

با این حال، توانایی‌های دیجیت نسبتاً محدود باقی مانده است. این ربات می‌تواند راه برود، خم شود و کارهای ساده دیگری انجام دهد، اما در حال حاضر وظیفه‌ی اصلی آن برداشتن و گذاشتن انواع مختلف اجسام با وزن حداکثر ۳۵ پوند است.

در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده از دیجیت توسط شرکت سازنده را مشاهده کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. در این کلیپ نشان داده می‌شود که ربات مذکور چگونه به سمت قفسه می‌رود، سطل را بر‌می‌دارد و سپس آن را روی تسمه قرار می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که شرکت‌های دیگر برای داشتن دیجیت باید چقدر هزینه کنند. اما Agility Robotics در حال راه‌اندازی برنامه‌ جدیدی برای همکاری دیگر شرکت‌ها است. برنامه مذکور به آن‌ها اجازه می‌دهد در توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های دیجیت دست داشته باشند و در ابتدا تنها راه خرید آخرین نسل محصول مذکور نیز همین خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات