چت‌بات هوش مصنوعی Claude با ادعای پاسخ‌های دقیق‌تر نسبت‌به ChatGPT معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی Anthropic
Anthropic می‌گوید چت‌بات آن نسبت‌به رقبایی مثل بینگ جدید مبتنی‌بر GPT-4، خروجی‌های نادرست و غیرمنطقی کم‌تری دارد.
تبلیغات

آنتروپیک (Anthropic)، شرکت فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی که جمعی از کارکنان سابق OpenAI آن را تأسیس کرده‌اند، چت‌بات جدیدی به‌نام Claude را معرفی کرد. ظاهراً قابلیت‌های این ابزار بیشتر از ChatGPT است. به‌گفته‌ی آنتروپیک، اولین دسته از کاربران چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت گزارش داده‌اند که احتمال بروز خطا در پاسخ‌های آن بسیار کم و مکالمه با آن بسیار آسان‌تر است.

OpenAI از حمایت مایکروسافت بهره می‌برد و ازطرف دیگر گوگل به‌عنوان حامی بزرگ Anthropic شناخته می‌شود. غول جستجوی اینترنت ماه فوریه ۳۰۰ میلیون دلار در استارتاپ مذکور سرمایه‌گذاری کرد و چت‌بات آن مثل ChatGPT قابلیت‌هایی مثل خلاصه‌سازی متن، پاسخ به سؤالات، نوشتن نامه یا مقاله و تولید کدهای برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانن مثل بینگ جدید مایکروسافت لحن، شخصیت و نوع رفتار چت‌بات Claude را تغییر دهند.

ورج می‌نویسد، هدف کلی آنتروپیک، ساخت دستیار هوش مصنوعی جدیدی است که مفید، صادق و بی‌ضرر باشد. این چت‌بات به اینترنت دسترسی ندارد زیرا طوری طراحی شده است تا خودکفا باشد.

آنتروپیک علاوه‌بر راه‌اندازی نسخه‌ی ابری استاندارد چت‌بات خود، نسخه‌ی دیگری از آن را با نام Claude Instant عرضه می‌کند؛‌ مدلی که نسبت‌به نمونه‌ی ابری خود، ارزان‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر است. این شرکت قبلاً دسترسی به چت‌بات خود را دراختیار شرکت‌هایی مثل Quara، Notion و DuckDuckGo قرار داده است. ازطرفی، موتور جستجوی DuckDuckGo اخیراً ابزار جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی OpenAI خود موسوم‌به DuckAssist را رونمایی کرد. برای اطلاع از قیمت بسته‌های مختلفی دسترسی به چت‌بات آنتروپیک به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات