دستیار صوتی آمازون به‌طرز عجیبی چالش خطرناکی را به کودک ۱۰ ساله پیشنهاد داد

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دستیار صوتی هوشمند آمازون به دختری ۱۰ ساله پشنهاد داد تا سکه‌ای را به پریز برق بچسباند. آمازون می‌گوید به‌محض فهمیدن این موضوع، مشکل را رفع کرده است.
تبلیغات

به‌نقل از cnet و براساس گزارشی از بی‌بی‌سی، دستیار صوتی الکسای آمازون به دختر ۱۰ ساله‌ای پیشنهاد داد که سکه‌ای را به دوشاخه‌‌ای که تا حدی داخل پریز برق قرار گرفته، بچسباند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌سرعت این خطا را که به الکسا اجازه‌ی پیشنهاد چنین چالشی را می‌داد، برطرف کرده و شرکت مذکور در حال انجام اقداماتی برای کمک به جلوگیری از تکرار مجدد این اتفاق است.

چالش کشنده پنی

گزارش شده است این کودک از دستگاه هوشمند آمازون‌ اکو خواسته تا چالشی را به او پیشنهاد دهد. الکسا با ارائه‌ی چالشی که گفته شده در اینترنت پیدا کرده بود، پاسخی را مطرح کرده است. این کار که در اوایل سال ۲۰۲۱ با نام «چالش پنی» شناخته می‌شد، شیرین‌کاری خطرناکی محسوب می‌شود که خطر آتش‌سوزی برق و جراحات را به‌همراه دارد.

محصولات آمازون اکو که با دستورهای صوتی ساخته‌شده توسط الکسا کار می‌کنند، از محبوب‌ترین دستگاه‌های خانه هوشمند هستند. آمازون و الکسا چندی پیش نیز در مورد حریم خصوصی مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات