نقشه نوکیا برای آیفون و اندروید منتشر می‌شود

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
نوکیا اعلام کرد که پلتفرم جدید نقشه خود را که Here نامیده می‌شود، علاوه بر ویندوز فون برای ابزارهای دیگر نیز گسترش می‌دهد و قصد دارد نرم‌افزار اختصاصی آیفون و اندروید آن را منتشر کند. نوکیا همچنین اعلام نموده که سرویس نقشه از پلتفرم ابزارهای موبایل نیز فراتر خواهد رفت و نسخه تحت وب آن که از Firefox OS پشتیبانی می‌کند، سال آینده نهایی خواهد شد. نرم‌افزار نقشه نوکیا که به زودی برای iOS منتشر می‌شود، دارای قابلیت راهنمای قدم به قدم تا مقصد و اطلاعات سیستم حمل و نقل عمومی است.
تبلیغات

نرم‌افزار نقشه نوکیا در انتظار تایید اپل و کسب گواهی مربوطه است. اما این شرکت فنلاندی به تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی نیز امکان استفاده از SDK نقشه خود را داده است و به این ترتیب آنها می‌توانند از امکانات سرویس نقشه این شرکت در ابزارها و نرم‌افزارهای خود استفاده کنند.

همانطور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، پلتفرم Here نوکیا ترکیبی از اطلاعات محلی و مبتنی بر فضای ابری را ارائه و رندر می‌کند که به موجب آن تصاویر سه بعدی سریعتر نمایش داده می‌شوند و همچنین امکان استفاده آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز میسر می‌شود.

نوکیا پیش از این نیز اعلام کرده بود که نرم‌افزار نقشه این شرکت در ویندوز فون تا ۲.۲ گیگابایت فضا اشغال می‌کند. احتمالا به زودی شاهد اپلیکیشن نقشه نوکیا برروی ابزارهای اندرویدی و شاید iOS باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات