اپل گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ را ارائه کرد: ۸.۲ میلیارد دلار سود خالص و ۳۶ میلیارد دلار درآمد

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۲ رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است، این شرکت توانسته ۲۶.۹ میلیون دستگاه آیفون و ۱۴ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده و مقدار بسیار زیادی پول نقد روانه حساب‌های شرکت کند. اپل در این فصل مالی ۸.۲ میلیارد سود و ۳۶ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به همین فاصله زمانی در سال ۲۰۱۱ که ۶.۶۲ میلیارد دلار سود و ۲۸.۲۷ میلیارد دلار درآمد داشت، رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. اما با همه این تفاصیر فروش آیپد مایوس کننده بوده است.
تبلیغات

دلیل اصلی سود اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۲ نسبت به سال گذشته در افزایش ۵۸ درصدی فروش آیفون نهفته است. اپل در این فصل ۲۶.۹ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده و این در حالی است که در سال گذشته این رقم حدود ۱۷ میلیون دستگاه بوده است. البته فروش آیپد نیز ۲۶ درصد افزایش داشته و به ۱۴ میلیون دستگاه رسیده است.

در نظر داشته باشید که آیفون ۵ هنوز درصد بسیار کمی از فروش سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داده، چون این تلفن در روزهای آخر این فاصله زمانی ارائه شده است.

تیم‌کوک در طول سخنرانی خود در این کنفرانس به استراتژی تازه این شرکت برای آیپد مینی اشاره کرد و اعلام کرد که اپل در آیپد مینی حاشیه سود پایین‌تری نسبت به دیگر محصولات خواهد داشت.

او همچنین به شکل جدی رقبای خود در بازار را مورد نقد قرار داد و تبلت سرفیس مایکروسافت را یک محصول گیج‌کننده دانست.

فروش دیگر محصولات اپل در این سه ماهه از سال تقریبا بدون تغییر بوده است. فروش کامپیوترهای مک به ۴.۹ میلیون دستگاه رسیده و فروش آیپاد نیز با وجود کاهش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵.۳ میلیون دستگاه رسیده است.

اما فروش اپل تی‌وی با رشد بسیار خوبی روبرو بوده و این شرکت توانسته ۳.۲ میلیون دستگاه Apple TV به فروش برساند که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد فروش داشته است.

با اینکه درآمد و فروش محصولات مختلف اپل با رشد بسیار خوبی روبرو بوده اما اپل نتوانسته به آنچه برای آیپد پیش‌بینی کرده بود، دست یابد. بنا به گزارش رویترز فروش آیپد در این سه ماهه مایوس کننده بوده و اپل پیش‌بینی فروش به مراتب بالاتری را داشته است. در همین راستا پس از اعلام گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ ارزش سهام اپل با سقوط ۴ درصدی روبرو شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات