شکایت زوج جوان از غول آمریکایی؛ اپل در مورد ویژگی WiFi Assist اطلاع‌رسانی نکرده است

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
یک زوج جوان اهل فلوریدای آمریکا به تازگی یک دعوی حقوقی را با اپل آغاز کرده‌اند. این زوج ادعا می‌کنند که اپل توضیحات و اطلاعات کاملی در مورد ویژگی WiFi Assist در iOS 9 نداده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیشتر زومیت به صورت کامل ویژگی‌های iOS 9 را منتشر کرد. با فعال بودن ویژگی WiFi Assist گوشی هر زمان که سیگنال WiFi ضعیف باشد به صورت خودکار ارتباط اینترنت سیم کارت را فعال می‌کند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض در iOS 9 فعال است. بر این اساس یک زوج امریکایی معتقدند که اپل قانون "رقابت ناعادلانه کالیفرنیا" و قانون "تبلیغات غیر واقعی" را نادیده گرفته است و درخواست خسارت ۵ میلیون دلاری از اپل را مطرح کرده‌اند.

این زوج اعتقاد دارند که ویژگی WiFi Assist مصرف اینترنت شبکه مخابراتی آن‌ها را نسبت به حالت عادی افزایش داده است (آن‌ها میزان دقیق این افزایش را ذکر نکرده‌اند). ذکر این نکته لازم است که کوپرتینویی‌ها با تاخیر وب‌سایت خود را برای توضیح در مورد این ویژگی بروزرسانی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این اطلاع رسانی بعد از وارد شدن خسارت انجام شده است.

بسیاری از کاربران از گوشی‌های خود برای استریم موسیقی، ویدئو و اجرای نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کنند که هرکدام از آن‌ها ممکن است مصرف بالای اینترنت را به دنبال داشته باشند. این زوج مدعی شده‌اند که اطلاع رسانی اپل در مورد این ویژگی ضعیف بوده است با این حال این احتمال نیز وجود دارد که این زوج استفاده بیش از حد معمول از اینترنت گوشی خود کرده باشند.

اپل مدتی پیش نیز توسط دادگاهی در امریکا به خاطر زیر پا گذاشتن پتنت دانشگاه ویسکانسین به پرداخت ۲۳۴ میلیون دلار خسارت محکوم شده بود. ویژگی WiFi Assist به صورت پیش‌فرض فعال است برای خاموش کردن این ویژگی کافی است به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و در قسمت "Cellular" این ویژگی را غیرفعال کنید.

وایفای اسسیست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات