اپل رسما دعوتنامه‌های رویداد معرفی آیفون 6 اس در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) را ارسال کرد

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
همان طور که انتظار می‌رفت زمان برگزاری رویداد معرفی آیفون‌های جدید اپل در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) سال جاری در فاصله‌ی چند روز مانده به این مراسم در تالار شهر بیل گراهامِ سان‌فرانسیسکو، رسما توسط کوپرتینونشین‌ها تایید شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس اخبار منتشر شده، اپل امروز دعوتنامه‌های خود برای این مراسم را ارسال کرده و در آن گفته برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از دستیار مجازی سیری کمک گرفت. با گفتن عبارت "Hey Siri, give us a hint" می‌توانید سوالات مورد نظرتان درباره‌ی این رویداد را از گوشی آیفون خود بپرسید.

a x

براساس شایعات و گمانه‌زنی‌های قبلی انتظار می‌رود اپل در این رویداد از دو گوشی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس در کنار یک اپل تی‌وی جدید رونمایی کند. البته هنوز احتمال معرفی آیفون 6 سی نیز وجود دارد. قرار است آیفون‌های جدید اپل به ۲ گیگابایت رم، نمایشگر سافایر با فناوری فورس‌تاچ و سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شوند.

siri1
siri2

پیشتر فناوری فورس‌تاچ روی ساعت هوشمند اپل‌ واچ مورد استفاده قرار گرفته است که وقتی فشاری بیشتر از حد عادی را بر روی نمایشگر وارد می‌کنید، صفحه‌نمایش با اندازه‌گیری سطح فشرده شده توسط انگشت و تشخیص میزان فشار، دستور مشخصی را اجرا می‌کند؛ گویی که دکمه‌ای مانند کلید هوم را فشار داده باشید.

گفته می‌شود آیفون 6 اس و برادر بزرگتر او از فناوری مدیریت بهتر باتری، آنتن LTE بهتر و حافظه‌ی بیشتر برخوردار خواهند بود. پیشرفت‌های صورت گرفته در آیفون‌های جدید اپل نشان می‌دهد اپل نمی‌خواهد به هیچ عنوان در مقابل پرچمداران جدید سامسونگ، اچ‌تی‌سی یا ال‌جی کم بیاورد. اما به گفته‌ی یکی از منابع نزدیک به اپل که از برنامه‌های این کمپانی مطلع است، یکی از بهینه‌سازی‌هایی که می‌توانست اتفاق بیفتد ولی بعید است اپل به ان توجه کند، به کیفیت نمایشگر مربوط می‌شود که از نظر میزان روشنایی و تییز رنگ‌ها عقب‌تر از رقبای سرسخت خود قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های جدید نتوانند به اندازه آیفون 6 که برای اولین بار در سال گذشته با نمایشگر بزرگتر ارائه شد، فروش داشته باشند. ولی به هر حال دنباله‌روی آیفون 6 اصلی خواهند بود. بعد از معرفی رسمی آیفون 6، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد ۷۴.۵ میلیون از این دستگاه به فروش رفته است که در نوع خود رکورد جدیدی به شمار می‌رود. در سه ماهه بعدی نیز اپل توانست ۶۱ میلیون آیفون رو به فروش برساند. که نسبت به فصل قبل کاهش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات