وال استریت ژورنال: دارا خسروشاهی پست مدیریت اوبر را می‌پذیرد

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتخاب دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل اوبر از سوی هیئت مدیره‌ی این استارتاپ، مدیر ایرانی-آمریکایی اکسپدیا این سمت را پذیرفت.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی-آمریکایی اکسپدیا، پیشنهاد تصدی بر صندلی مدیریت در اوبر را پذیرفته است. هرچند شرایط همکاری خسروشاهی با اوبر نیاز به تغییراتی دارد، اما به نظر می‌رسد خسروشاهی نیز نظر مثبتی برای پیوستن به با ارزش‌ترین استارتاپ حال حاضر جهان دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده هیئت مدیره‌ی اوبر با اکثریت آرا خسروشاهی را به سایر گزینه‌های روی میز نظیر جف ایملت از جنرال الکتریک و مگ ویتمن از اچ‌پی ترجیح داده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که خسروشاهی پذیرفتن این سمت را در اوبر هنوز به‌صورت رسمی نپذیرفته است و پذیرش این شغل از سوی خسروشاهی از سوی وال استریت ژورنال به نقل از خود این شخص منتشر شده است.

خسروشاهی همچنان مدیرعامل اکسپدیا است که هنوز اخباری در مورد خروج وی از این سمت منتشر نشده است. خسروشاهی در صورت ورود به اوبر با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد که از جمله‌ی آن باید به نحوه‌ی مدیریت وی و جایگزین شدن با تراویس کالانیک اشاره کرد. تراویس کالانیک چندی پیش در پی فشار وارد شده از سوی سهامداران عمده‌ی این استارتاپ استعفا داد. اوبر در ماه‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبه رو شد که از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به کشمکش با گوگل بر سر خودروهای هوشمند اشاره کرد.

خسروشاهی همچنین به این نکته اشاره کرده که کالانیک را در فرایند پیشرفت و تصمیم‌گیری در اوبر دخیل خواهد کرد. وی عنوان کرده که روابط این دو، در حال شکل‌گیری است، اما در آینده‌ی نزدیک پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات