پتنت جدید اپل برای اتصال کیبورد و کنترلر‌های بازی به آیفون

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا پتنت جدیدی را برای کنترلر بازی و کیبورد آیفون به ثبت رسانده است. با استفاده از این کنترلرها می‌توان فضای صفحه‌ی نمایش را بصورت کامل استفاده کرد، چراکه دیگر نیازی به استفاده از کنترلرهای نرم‌افزاری روی صفحه‌ی نمایش نیست.
تبلیغات

 پتنت شماره‌ی ۸٫۹۳۹٫۸۳۸ در رابطه با تجهیزات جانبی برای بازی با گجت‌های الکترونیک است که ۶ سال پیش در زمان معرفی آیفون 3G به‌عنوان یک گجت مخصوص انجام بازی‌ برای آیفون یا آیپاد طراحی شده است. یکی از قابلیت‌های این وسیله‌ی جانبی، کیبورد طراحی شده روی آن است.

براساس اسناد منتشر شده، اپل در زمان ثبت پتنت مورد نظر به پتانسیل بالای آیفون در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای پی برده بود. این پتنت همزمان با افتتاح اَپ‌استور و معرفی بازی‌های چون FieldRunner، GTS World Racing و Rolando ثبت شده است. نسل اول و دوم بازی‌های ارائه شده برای آیفون‌های اپل به خوبی از قابلیت چند لمسی صفحه‌ی نمایش آیفون استفاده کردند، اما همانطور که در این پتنت نیز مشاهده می‌کنید، به‌نظر اپل، استفاده از کنترلر‌های روی صفحه‌ی نمایش منجر به برهم خوردن تمرکز کاربران در زمان بازی می‌شود.

اپل برای حل مشکل مورد نظر، پتنت مورد نظر را در رابطه با ساخت یک گجت مجهز به کلید‌های جهت‌نما، جوی‌استیک و کلید‌های اصلی برای بازی ثبت کرده است. تمام کلید‌های اصلی در حاشیه‌‌ی این وسیله قرار گرفته و قسمت میانی نیز به‌عنوان یک نگه‌دارنده برای آیپاد یا آیفون در نظر گرفته شده است که می‌توان آن را در دو حالت عرضی و طولی مورد استفاده قرار داد. ساختار لوازم جانبی مورد نظر به‌گونه‌ای است که محل میکروفون، دوربین پشتی و سایر ماژول‌های روی گوشی‌هوشمند در آن در نظر گرفته شده است. همچنین اپل استفاده از صفحات نمایش لمسی اضافه را نیز از طریق اتصال به این لوازم جانبی پیش‌بینی کرده است.

ApplePatentInt

برای اتصال آیفون یا آیپاد، نیاز به استفاده از کابل‌های فیزیکی نیست و می‌توان از طریق بی‌سیم ارتباط مورد نظر را ایجاد کرد. همچنین با استفاده از قاب‌های جانبی می‌توان با سایر کاربرانی که از این وسیله روی آیفون استفاده می‌کنند، از طریق point-to-point با استفاده بلوتوث یا وای-فای ارتباط برقرار کرده و بازی‌ها را بصورت مشترک انجام داد.

وسیله‌ی جانبی بازی آیفون قادر است پروفایل‌های مختلف کاربران را نیز ذخیره کند که نشان از امکان استفاده از این گجت توسط چندین کاربر دارد.

یکی دیگر از لوازم جانبی که در پتنت به آن اشاره شده، نگهدارنده‌ی مجهز به کیبورد است که از طریق بلوتوث به آیفون وصل می‌شود. همچنین با استفاده از این لوازم جانبی می‌توان محتوای نمایش داده شده در آیفون را به صفحات نمایش دیگر استریم کرد.

هرچند اپل پیش از سایرین پتنت مربوط به این نوع لوازم جانبی را ثبت کرده، اما تولیدکنندگان دیگری هم‌اکنون گجت‌های مشابهی را روانه‌ی بازار کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات