افزونه های داخلی به سرویس جیمیل اضافه می‌شوند

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌زودی افزونه‌های داخلی یکپارچه به سرویس ایمیل جیمیل اضافه خواهد شد، اما این امکان فقط برای مشتریان تجاری در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

اکنون گوگل به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد سرویس‌های مورد نظرشان را به‌طور مستقیم و از طریق بخش افزونه‌ها به جیمیل اضافه کنند. بر خلاف ابزارهایی که احتمالا پیش‌ از این در جیمیل استفاده کرده‌اید (از جمله بومرنگ و Rapportive)‌، بخش افزونه‌ها به‌طور مستقیم در دسترس خواهد بود و برای استفاده از افزونه‌ها نیازی به نصب پلاگین نخواهید داشت. لازم به ذکر است که دسترسی به افزونه‌ها در نسخه‌های تحت وب، اندروید و آی‌اواس جیمیل امکان‌پذیر خواهد بود.

گوگل این ویژگی را فعلا فقط برای کاربران تجاری خود در نظر گرفته است. کاربران اکنون می‌توانند فاکتور مورد نظرشان را به‌طور مستقیم و از طریق جیمیل ایجاد و آن را برای شخص یا اشخاص مورد نظر ارسال کنند. گوگل می‌گوید بخش افزونه‌ها به‌صورت «متنی» خواهد بود و این یعنی محتوای این بخش به‌صورت متونی در محتوای ایمیلی که به آن پاسخ داده‌اید، به نمایش درخواهد آمد.

جیمیل

اما پیش از آنکه خیلی برای این قابلیت هیجان‌زده شوید و فکر کنید افزونه‌ی Snooz مورد نظرتان به‌صورت مستقیم در جیمیل ارائه خواهد شد، به یاد داشته باشید که این ویژگی فعلا بر مشتریان تجاری سرویس ایمیل مورد اشاره تمرکز دارد. گوگل اعلام کرده است که برای بخش افزونه‌ها یک فروشگاه ایجاد نخواهد کرد و کمپانی‌های مختلف برای درخواست افزونه‌های مورد نظر در جیمیل، باید به گوگل درخواست ارسال کنند.

البته وب‌سایت ورج طی آپدیتی در متن این خبر اعلام کرده است که قابلیت افزونه‌ها احتمالا اواخر سال جاری میلادی برای کاربران عادی هم فعال خواهد شد. در هر صورت یا باید مشتری تجاری جیمیل باشید یا باید تا اواخر سال ۲۰۱۷ صبر کنید تا بتوانید از ویژگی افزونه‌های این سرویس ایمیل بهره ببرید.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات