پروژه Butterfly روند مسافرت‌های هوایی را تغییر می‌دهد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
طراحان شرکت هنگ‌کنگی PaperClipDesign یک طرح مفهومی جدید به نام Butterfly Seat را ارائه ‌داده‌اند که به خطوط هواپیمایی اجازه می‌دهد تا به انعطاف‌پذیری بی‌سابقه‌ای در چیدمان قسمت‌های مختلف هواپیما دست پیدا کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر خطوط هوایی برای دستیابی به سود بیشتر، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش کابین‌های پریمیوم قسمت جلویی هواپیما انجام می‌دهند.برای مثال به قسمت‌ درجه یک هواپیما  تخت‌خواب اضافه می‌کنند یا در قسمت تجاری (Business Class) صندلی‌هایی با قابلیت تبدیل به تخت‌خواب را  وجود دارد. قسمت پریمیوم یا مقرون به صرفه هم دارای صندلی‌هایی با فضای بیشتر برای جای‌گیری راحت‌تر پاهای مسافر است.

butterfly seats 01

اما معمولا با توجه به ماهیت متفاوت صندلی‌ها، شرکت‌های هواپیمایی با مشکلاتی در چیدمان مناسب مواجه هستند و بار اول که صندلی‌ها در جای خود قرار می‌دهند، تغییر چیدمان آنها دشوار می‌شود. حالا شرکت PaperClipDesign در تلاش است تا با طرح Butterfly اوضاع را تغییر دهد.

in-premium-economy-passengers-sit-side-by-side-in-a-staggered-layout-which-gives-flyers-more-elbow-room

نام پروانه برای این طرح انتخاب شده است، چرا که در این طرح صندلی‌ها قابلیت جابجایی دارند. برای مثال حالا اگر یک مسافر بخواهد تا صندلی کلاس تجاری (Business Class) را تبدیل به یک صندلی درجه یک کند، این کار تنها با فشردن یک دکمه قابل انجام است، در واقع شرکت هواپیمایی به جای این که به دنبال یک صندلی درجه یک خالی برای این مسافر بگردد، به سادگی صندلی کلاس تجاری او را تبدیل به یک صندلی درجه یک می‌کند و  مابه‌التفاوت وجه بلیت درجه یک را از مسافر دریافت می‌کند. 

butterfly seats 02

با استفاده از طرح Butterfly خطوط هوایی می‌توانند با توجه به بازارهای مختلف و مسیرهای متفاوت، ترکیب چیدمان صندلی‌های خود را تغییر دهند. اگرچه این صندلی‌ها در حال حاضر به صورت یک طرح هستند، ولی با توجه به این که این طرح با استقبال زیادی مواجه شده است، به هیچ وجه بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد استفاده گسترده از آن در خطوط هوایی معتبر دنیا باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات