اندروید 5 آبنبات چوبی 12 آبان ماه بصورت رسمی منتشر خواهد شد

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته گوگل با معرفی نسل جدید تلفن‌هوشمند و تبلت خود، سیستم‌عامل خود را نیز که پیش‌تر در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل با عنوان اندروید L معرفی شده بود، بصورت رسمی با عنوان اندروید آبنبات چوبی رونمایی کرد. پس از انتشار نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل برای نکسوس ۵، انتظار می‌رفت که نسخه‌ی نهایی در فاصله‌ی اندکی منتشر شود. براساس اخبار منتشر شده، اندروید آبنبات چوبی ۱۲ آبان ماه رسما منتشر خواهد شد.
تبلیغات

امروز گوگل طی پیامی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی به این نکته اشاره کرده که اندروید آبنبات چوبی ۱۲ آبان ماه، یعنی سوم نوامبر بصورت رسمی منتشر خواهد شد که همزمان با اولین روزی است که نکسوس ۹ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل با ارسال این پیام از توسعه‌دهندگان خواسته تا با تست کردن اپلیکیشن خود روی نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش اندروید آبنبات چوبی پیش از آپلود آن روی گوگل‌پلی، از بی‌نقص بودن آن اطمینان حاصل کنند. پیش‌ از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال انتشار نسخه‌ی نهایی در همین روز مطرح شده بود که تایید گوگل این گمانه‌ها را تصدیق کرد.

با توجه به تلاش‌های گوگل در ماه‌های اخیر، این کمپانی در تلاش است تا اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای اندروید از الگوی طراحی متریال دیزاین پیروی کنند. گوگل علاوه بر سایر اپلیکیشن‌ها، سرویس‌هایی که توسط خود توسعه یافته را نیز به سمت طراحی متریال سوق داده است. یقینا شباهت اپلیکیشن‌ها منجر به سهولت استفاده در نتیجه‌ی یادگیری سریع نحوه‌ی استفاده خواهد بود. اندروید آبنبات چوبی علاوه بر تغییر در ظاهر و پیروی از الگوی طراحی متریال دیزاین، شامل بهبود‌های عمده‌ای در پشت صحنه است که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از ماشین مجازی ART اشاره کرد. همچنین اضافه شدن قابلیت‌هایی چون تعیین الویت برای نمایش اعلانیه‌ها از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این سیستم‌عامل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات