پتنت جدید مایکروسافت مربوط به کاشی‌های هوشمند است

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید مایکروسافت درباره بهبود تجربه کاربری با کاشی‌های زنده ویندوز، در سال ۲۰۱۴ ثبت شده بود و به تازگی منتشر شده است. طبق این پتنت کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های چندلمسی، کاشی‌های اپلیکیشن‌های مختلف را در ویندزفون گسترش داده و دستورات مختلف آن اپلیکیشن را اجرا کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایده کاشی‌های زنده چند سالی است که در محصولات مایکروسافت اجرایی شده است. یکی از ایده‌هایی که برای بهبود تجربه کاربری با این گوشی‌ها مطرح شد و البته به اجرا درنیامد، ایده کاشی‌های زنده گسترش یافته بود. قرار بود این ایده در گوشی تلفن همراه مک‌لارن مایکروسافت که هیچ‌گاه به تولید نرسید، اجرا شود. به تازگی یک پتنت متعلق به مایکروسافت منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۱۴ ایده استفاده از کاشی‌های زنده گشترش یافته را ثبت کرده است.

کاشی‌های زنده گسترش یافته، کاشی‌های هوشمندی هستند که به طور مثال در منوی استارت ویندوزفون قرار دارند و هر کدام متعلق به اپلیکیشن خاصی هستند. تفاوت این کاشی‌ها با کاشی‌ زنده معمولی این است که کاربر می‌تواند آنها را گسترش دهد (بزرگ کند) و از داخل آنها دستورات اپلیکیشن را به طور مستقیم اجرا کند یا متون مربوط به دسته خاصی از اخبار را مطالعه کند.

پتنت جدید مایکروسافت در زمینه کاشی‌های هوشمند منتشر شد

همان طور که در تصویر مشخص است، پتنت جدید، به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از قابلیت چندلمسی، کاشی را گسترش دهد و به دستورات اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. این ایده هنوز در ویندوزفون اجرا نشده، اما آیفون در قابلیت لمس سه‌بعدی خود از ایده‌ای شبیه به این استفاده کرده است.

کاشی زنده گسترش یافته ایده‌ای ناب و منحصر بفرد است و می‌تواند تجربه کاربران از کار با ویندوز موبایل را دل‌چسب‌تر کند. البته مشخص نیست که چه زمانی این ایده در ویندزفون اجرا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات