ارور 53 با بروزرسانی جدید اپل رفع می‌شود

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که چندی پیش به اطلاع‌تان رساندیم، عده‌ای از کاربران گوشی‌های آیفون 6 و 6s اپل که سنسور تاچ آی‌دی تلفن خود را نزد تعمیرکاران غیر مجاز تعمیر کرده‌ بودند، پس از بروزرسانی دستگاه با پیغام خطایی با نام Error 53 روبرو می‌شدند. پس از جنجالی شدن این موضوع و شکایت و تقاضای غرامت، اپل بالاخره یک وصله‌ی نرم‌افزاری برای برطرف کردن این مشکل منتشر کرده است.
تبلیغات

 خطای ۵۳ که بر اثر تعمیر دکمه‌ی هوم آیفون 6 و 6s توسط تعمیرکاران غیر مجاز به وجود می‌آمد، گوشی هوشمند اپل را کاملاً غیر قابل استفاده می‌کرد. پس از مواجهه با این پیغام خطا، هیچ راهی برای برگرداندن تلفن به حالت عادی و یا حتی دسترسی به اطلاعات آن وجود نداشت. از آنجایی که این ارور بر اثر تعمیر دستگاه توسط تعمیرکاران غیر مجاز به وجود می‌آمد، اپل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کرد و حتی دستگاه دیگر شامل گارانتی هم نمی‌شد.

این مشکل که بیش از یک سال است که گریبان‌گیر کاربران آیفون‌های جدید است، به تازگی رسانه‌ای شده و ظاهراً جنجال‌های مرتبط با آن، مخصوصاً شکایت از اپل و درخواست غرامت ۵ میلیون دلاری، به قدری بالا گرفته است که کاپرتینویی‌ها را مجبور به ارائه‌ی بروزرسانی نرم‌افزاری برای رفع این مشکل کرده است.

اپل اعلام کرده است که با انتشار آپدیت iOS 9.2.1 این مشکل را برطرف کرده و کارایی را به تلفن‌های از کارافتاده باز خواهد گرداند.

اپل همچنین در پاسخ به جنجال‌های اخیر، بیانیه‌ی زیر را منتشر کرده است:

دستگاه بعضی از مشتریان، پس از تلاش برای آپدیت یا برگرداندن نسخه‌ی پشتیبان از طریق نرم‌افزار آیتیونز در مک و ویندوز، پیغام «Connect to iTunes» را نشان داده و در صفحه‌ی نرم‌افزار آیتیونز هم پیغام «Error 53» به نمایش در می‌آید. این خطا زمانی رخ می‌دهد که دستگاه نتواند تست امنیتی را با موفقیت پشت سر بگذارد. این تست برای این طراحی شده است تا مطمئن شویم تاچ آی‌دی دستگاه قبل از خروج کارخانه درست کار می‌کند.امروز اپل یک بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده است که به مشتریانی که با این پیغام خطا مواجه شده‌اند اجازه می‌دهد تا دستگاهشان را با استفاده از نرم‌افزار آیتیونز برای مک و ویندوز به حالت عادی برگردانند.ما بابت بروز هرگونه مشکل پوزش می‌طلبیم. این فرآیند تنها برای آزمایش دستگاه در کارخانه طراحی شده بود و قرار نبوده است تا کاربران را تحت تاثیر قرار بدهد. مشتریانی که با توجه به داشتن این مشکل برای جایگزین کردن دستگاهِ خارج از گارانتی خود مبلغی پرداخت کرده‌اند، برای بازپرداخت هزینه با AppleCare تماس حاصل کنند.

توجه داشته باشید که این وصله‌ی نرم‌افزاری برای کاربرانی است که از طریق آیتیونز دستگاه خود را آپدیت می‌کنند. کسانی که برای آپدیت دستگاه خود از طریق iCloud اقدام می‌کنند، در معرض این خطا قرار نمی‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات