آیفون 7 اپل با فناوری شارژ بی سیم از فاصله ۵ متری عرضه می شود

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
امروزه استفاده از فناوری‌ها و قابلیت‌های خلاقانه در محصولاتی نظیر گوشی‌های هوشمند را باید یکی از ملزومات موفقیت گجت مورد نظر خواند، چراکه اشباع بازار تمایل کاربران را برای خرید گوشی هوشمند جدید کاهش داده است. حال به نظر می‌رسد اپل نیز برای تحقق این موضوع همکاری با استارت آپ Energous را برای استفاده از فناوری WattUp در دستور کار قرار داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، استارت آپ Energous همکاری با اپل را برای اضافه کردن فناوری WattUp آغاز کرده است. با استفاده از این فناوری کاربران گوشی‌های هوشمند اپل یا همان آیفون قادر خواهند بود تا گوشی خود را از فاصله‌ی ۴.۵ متری بصورت بی‌سیم شارژ کنند. این قابلیت از طریق قرار گرفتن تراشه‌ای درون گوشی هوشمند محقق می‌شود که البته این ماژول سخت‌افزاری تاثیری در سایز گوشی هوشمند ندارد.

این فناوری در سوی دیگر از یک فرستنده بهره می‌برد که می‌تواند در هر نقطه‌ای از اتاق قرار گیرد. به بیان بهتر تراشه‌ی WattUp درون آیفون ۷ قرار گرفته و فرستنده نیز در هر نقطه‌ای از اتاق می‌تواند قرار گیرد و از این طریق شارژ گوشی هوشمند بدون نیاز به قرار گرفتن گوشی روی پد خاصی صورت می‌پذیرد. در صورتی که اپل بتواند گواهی استفاده از فناوری WattUp را بصورت کامل و انحصاری در اختیار بگیرد، پس باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر در دست داشتن یک فناوری نوین برای جلب نظر مخاطبان، فروش ماژول‌های فرستنده‌ی WattUp نیز برای آیفون‌هایی که از این فناوری بهره می‌برند، منبع درآمد جدید برای کمپانی اپل خواهد بود.

کمپانی Energous سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ را برای عرضه‌ی فناوری خود بصورت تجاری به بازار تعیین کرده است، حال آنکه در صورت عدم تحقق استفاده از این فناوری در آیفون ۷ باید در انتظار استفاده از آن در آیفون ۷ اس باشیم.

هیچ یک از دو کمپانی اپل با انرگوس اطلاعاتی را در مورد همکاری با یکدیگر در مورد این فناوری ارائه نکرده‌‌اند. لوئیس باسنِس، یکی از کارشناسان حوزه‌ی فناوری است که شواهدی را در مورد همکاری اپل با انرگوس یافته است. در ابتدای سال گذشته‌ی میلادی انرگوس قراردادی را با یک کمپانی بزرگ منعقد کرده بود که بنابر شنیده‌ها یکی از پنج کمپانی بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری بود. باسنس به این موضوع اشاره کرده که انرگوس، همکاری با اپل را تحت عنوان یک کمپانی بی نام به جلو می‌برد. وی نام پنج کمپانی اپل، سامسونگ، اچ‌پی، مایکروسافت و هیتاچی را به عنوان گزینه‌های احتمالی همکاری با انرگوس در نظر گرفته بود که با نگاه به شواهد و حذف گزینه‌های موجود، اپل را به عنوان کمپانی اصلی انتخاب کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات