
پس از پایان مرحلهی گروهی بازیهای جامجهانی 2014 برزیل، بهترین زمان است تا مروری بر آنچه که در شبکههای اجتماعی و مخصوصا توییتر مرتبط با این مسابقات گذشت، داشته باشیم. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، جامجهانی همچون سایر رویدادهای تأثیرگذار جهانی، جلوهی خود را در شبکههای اجتماعی به نمایش گذارده است.
تنها 16 بازی بههمراه بازی فینال تا پایان جامجهانی برزیل باقی مانده است که طی دو هفتهی پیشرو انجام خواهد شد؛ از اینرو هنوز میتوان امیدوار به ثبت رکوردهای جدیدی در این زمینه باشیم. شاید برخی از اعداد و ارقام مربوط به بازخوردهای جامجهانی در توییتر بسیار جالبتوجه باشد. تاکنون 300 میلیون توییت در توییتر ثبت شده است که با مقایسهی آن با 150 میلیون توییت ثبت شده در المپیک 2012 لندن، به اهمیت این عدد ثبتشده پی میبریم. همانطور که اشاره کردیم این عدد، فقط مربوط به مرحلهی گروهی است و باید شاهد ثبت عدد بزرگتری در انتهای مسابقات باشیم.
پس از آنکه انگلستان در مرحلهی گروهی نیازمند برد ایتالیا در مقابل کاستاریکا بود تا با نتیجهگیری انگلستان برابر اروگوئه، شانسی برای صعود داشته باشد، ماریو بالوتلی با انتشار یک توییت در اینترنت بسیار خبرساز شد. توییت بالوتلی برای 17,185,016 بار باز-توییت شد که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود.
اما بیشترین تعداد توییت در دقیقه در کدام بازی و در زمان به ثمر رسیدن کدام گل منتشر شده است؟ این رکورد با انتشار 378,085 توییت در دقیقه به بازی اول و گل به خودی مارسلو به تیم خود، برزیل ثبت شده است. گل ایالاتمتحده به پرتغال نیز که توسط Clint Dempsey بهثمر رسید، با ثبت رکورد 304,603 در مکان دوم قرار گرفته است.
اما هشتگ مربوط به کدامیک از تیمهای ملی بیشترین استفاده را داشته است؟ هشتگ USA# با 6.02 میلیون بار استفاده، در رتبهی اول جا گرفته است. رتبهی دوم نیز با 2 میلیون بار استفاده در اختیار برزیل میزبان است.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.