آیا به پایان مناقشات حقوقی بین اپل و سامسونگ نزدیک می‌شویم؟

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته یک مقام رسمی ناشناس در کره جنوبی، اپل و سامسونگ آماده هستند تا به مناقشات حقوقی خود پایان دهند. پس از هزینه‌های زیادی که هر دو کمپانی و به خصوص سامسونگ در طی این سال‌ها متحمل شدند، حالا هر دو غول فناوری به دنبال یافتن راهی هستند که به این مناقشات حقوقی پایان دهند.
تبلیغات

 اپل  ظاهرا خواستار این است که همچنان سامسونگ را به عنوان یکی از تامین کننده‌هایش به همراه داشته باشد. طبق حکم سال 2013، سامسونگ به نقض دو پتنت اپل مربوط به رابط کاربری نمایشگر لمسی و تشخیص هدست محکوم شد. اما از آنجایی که گوشی‌های سامسونگی که در حکم کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده آمریکا به آن‌ها اشاره شده است، مدل‌های قدیمی هستند که دیگر حتی تولید هم نمی‌شوند و مدل‌های جدید هم که همه با استراتژی‌های زیرکانه سامسونگ به فروش می‌رسند، دیگر احکام صادر شده توسط این کمیسیون اهمیت سابق را برای اپل ندارند.

این مقام ناشناس در ادامه می‌افزاید: اپل بسیار علاقه‌مند است تا گجت‌های پوشیدنی با نمایشگر OLED تولید نماید و این می‌تواند دلیل دیگری باشد تا اپل و سامسونگ برای پایان دادن به این مناقشات با هم همکاری کنند. استفاده سامسونگ از نمایشگرهای Super AMOLED در دو تبلت جدید 8.4 و 10.5 اینچی گلکسی تب S احتمالا مقامات کوپرتینو را به فکر استفاده از این نمایشگرها در iWatch انداخته است. او در این مورد می گوید:

از آنجا که فناوری به سمت گجت‌های پوشیدنی در حال حرکت است، اپل قصد دارد تا همچنان سامسونگ را به عنوان یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان خود حفظ نماید. عرضه‌ی تبلت‌های OLED توسط سامسونگ نشانه‌ای بر این امر است که سامسونگ می تواند استفاده از این نمایشگرها در گجت‌های پوشیدنی را نیز مدیریت نماید و این امر بسیار برای اپل حائز اهمیت است چرا که حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی بسیار مورد علاقه‌ی اپل است.

نظر شما چیست؟ آیا صحبت‌های این مقام ناشناس کره‌ای قابل استناد است؟ یا همچنان باید شاهد تقابل اپل و سامسونگ در دادگاه‌ها باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات