آزمایش موفق شبکه‌ی زیرساخت ارتباطی برزیل برای انتقال تصاویر اچ‌دی در جریان برگزاری جام‌جهانی

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
حال خبر می‌رسد که دولت برزیل، آزمایش نهایی سیستم خبررسانی و پوشش زنده‌ی بازی‌ها را با موفقیت انجام داده است.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین شروط و موارد مورد نیاز برای میزبانی موفق از جام‌جهانی فوتبال، داشتن زیرساخت‌های مناسب برای پخش تلویزیونی بازی‌ها است؛ چراکه بخش عمده‌ای از درآمد حاصل از برگزاری این رقابت‌ها، ناشی از پخش تلویزیونی و تبلیغاتی است که در این بازی‌های انجام می‌پذیرد.

دولت برزیل برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای پخش زنده و پوشش مسابقات جام‌جهانی، کمپانی ارتباطی Telebras را از آن خود کرد. این کمپانی مسئولیت پشتیبانی از ارتباطات اچ‌دی ویدئویی و صوتی را برعهده دارد. این کمپانی با ایجاد زیرساخت لازم که ماحصل استفاده از فیبرهای نوری است، 12 ورزشگاه تعیین شده برای برگزاری بازی‌ها را با مرکز رسانه‌ای یا همان IBC که در شهر ریودوژانیرو مستقر شده، متصل نموده است. لینک‌های ارتباطی برقرار شده، قادرند تا تصاویر با کیفیتی را با نرخ انتقال 30 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

همچنین این کمپانی با بهره‌گیری از دانش بومی، تجهیزات مخصوص برای فناوری DWDM یا مالتی پلکس‌کردن بر پایه تفکیک طول موج را برای انتقال همزمان تصاویر اچ‌دی به کار گرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، زیرساخت توسعه داده شده توسط این مجموعه بهشبکه‌ی شهری تِلِبراس در برزیل متصل خواهد شد که با توجه به قوانین فیفا، دسترسی به اطلاعات را از طریق پهنای باند بالا با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

پیش از این دولت برزیل از بروز مشکلاتی در زمینه‌ی توسعه این شبکه‌‌ی زیرساختی خبر داده بود . هرچند وزیر ارتباطات برزیل نیز در بیانات خود اعلام کرده بود که این شبکه تا آستانه‌ی آغاز مسابقات تکمیل خواهد شد، اما بخشی از اقدامات در فرصت کم و با سعی و تلاش بیشتری آماده خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات