احتمال حضور گسترده اپل در بازار خانه‌های هوشمند

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک به کمپانی اپل اذعان داشته‌اند که سران کوپرتینو قصد دارند به طور کاملا حرفه‌ای و گسترده وارد کسب و کار خانه‌های هوشمند شوند. این مساله در دنیای امروز به امری جدی و البته کاملا رقابتی تبدیل شده و به نظر می‌رسد که اپل نیز یکی از رقبای سرسخت میدان خواهد بود.
تبلیغات

روزنامه‌ی فاینانشیال تایمز گزارش کرده که اپل قصد دارد در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که قرار است هفته‌ی آینده برگزار شود، از ساعت هوشمند خود پرده‌برداری کند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که علی‌رغم نبود اطلاعات و جزئیات دقیق‌تر پیرامون این محصول، گفته شده که در مورد ساعت هوشمند اپل، دقت حرف اول را می‌زند.

همچنین یکی دیگر از اهداف اپل این است که زمانی که گوشی آیفون در جیب شما قرار دارد و وارد منزل می‌شوید، چراغ‌ها به طور خودکار روشن شوند. این کمپانی همچنین در حال ترتیب دادن استاندارد جدیدی است که چنین محصولاتی تنها با استفاده از آیفون بتوانند چنین عملکردی را از خود بر جای بگذارند و به نوعی وارد اکوسیستم اپل شوند. همچنین متخصصان این شرکت همواره بر موضوع حفظ حریم خصوصی افراد و مشتریان تاکید داشته‌اند. این موضوع زمانی که پای محصولات اپل در موضوع داغ خانه‌های هوشمند باز می‌شود، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

البته باید این موضوع را همواره در نظر داشت که بر اساس سوابقی که از اپل سراغ داریم، این کمپانی به دور انداختن موضوعات بسیار مهم و داغ درست هنگام نزدیک شدن به کنفرانس‌های بزرگ خود مشهور است. بنابراین چنانچه هفته‌ی آینده و در کنفرانس بزرگ اپل هیچ خبری از خانه‌های هوشمند نشنیدید، نباید تعجب کنید.

فاینانشال تایمز در این میان معتقد است که در پیش گرفتن سیاست ورود به بازار خانه‌های هوشمند برای اپل امری مهم و شاید هم ضروری به نظر می‌رسد. بزرگترین رقیب این کمپانی در دنیای فناوری را شاید بتوان گوگل دانست که چندی پیش با تصاحب کمپانی Nest که یکی از کمپانی‌های برتر در زمینه خانه‌های هوشمند است، به طور رسمی وارد این بازار شد. گوگل همچنین از مدت‌ها پیش اقدام به فروش ابزار و لوازم مرتبط با خانه‌های هوشمند مانند لامپ‌های موسوم به HUE که ساخت کمپانی هلندی فیلیپس هستند نموده است.

به هر حال برای مطمئن شدن از استراتژی کلان بعدی اپل، باید تا هفته‌ی آینده صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات