آیفون 6 ممکن است به سنسور دما، فشار و رطوبت‌سنج مجهز شود

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
سان چنگ زو، یکی از تحلیل‌گران معروف دنیای فناوری اعلام نموده که آیفون بعدی به سنسور فشار، دما و رطوبت‌سنج مجهز خواهد شد. این سنسورها در تلفن گلکسی اس ۴ سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گرفتند.
تبلیغات

برخی از وب‌سایت‌ها در باره اظهار نظر سان چنگ، تحلیل‌های مختلفی را ارائه نموده‌اند؛ اما اغلب آن‌ها معتقدند که سنسور فشارسنج برای سنجش فشار هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نه فشار خون انسان.

وب سایت «جی فور گیمز» در گزارش خود اینگونه نوشته است:

براساس اعلام سان چنگ زو، تحلیل گر ارشد ESM-China که به منابع نزدیک به اپل متصل است،‌ اپل دپارتمان جدیدی را برای تجزیه و تحلیل سنسورها برپا کرده و قصد دارد در آیفون 6 از سنسورهای دما، فشار و رطوبت بهره ببرد. البته منظور از سنسور فشار، فشارسنج خون نیست. شایعه شده که فشارسنج خون در ساعت هوشمند در حال ساخت اپل با نام iWatch مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیش از این شایعه شده بود که ساعت هوشمند اپل به سنسورهای اپتیکال تجهیز خواهد شد تا امکان سنجش ضربان قلب و سطح اکسیژن هوا را توسط iWatch میسر کند.

سامسونگ اولین بار در تلفن گلکسی اس ۴ از سنسورهای سنجش وضعیت هوا بهره برد و حالا ظاهراً اپل نیز نسبت به استفاده از این سنسورها در آیفون بعدی خود علاقمند شده است.

به هر حال شایعات مختلفی مطرح می‌شود که همگی در این رابطه که اپل در آیفون بعدی امکانات بیشتری را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد و موارد مرتبط با سلامت را بیشتر مد نظر قرار خواهد داد، اتفاق نظر دارند. همچنین گزارش شده که در iOS 8 نرم‌افزار جدیدی به نام Healthbook اضافه خواهد شد که تحرکات فیزیکی کاربر را ذخیره خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات