این کمپین که با شعار «کنار تو برای مراقبت از تو» آغاز شده، در فاز نخست خود بر محیطهای کاری تمرکز دارد و ویژه زنان و مردان شاغلی است که به دلیل فشارهای متعدد کاری و شخصی، بیش از دیگران در معرض کمخونی قرار دارند.
این برنامه به مدت دو روز و به صورت کاملا تعاملی در سازمانها برگزار میشود
طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، کمخونی در بیش از ۷۵ درصد کشورهای جهان یکی از چالشهای جدی سلامت زنان به شمار میرود.
در ایران، برند ففول که از زیرمجموعههای شرکت افق دارو است، با توجه به شعار خود «ففول، مکمل زندگی» و در چارچوب مسئولیت اجتماعیاش در قبال سلامت جامعه، بهویژه سلامت زنان، کمپین Fefol Cares را راهاندازی کرده تا گامی موثر برای آگاهیبخشی و پیشگیری از کمخونی در جامعه بردارد.
ففول بهعنوان برند پیشرو مکملهای آهن در ایران، تحت لیسانس شرکت آمریکایی اینترافارم و در کارخانه افق دارو، مطابق با استانداردهای سختگیرانه EUGMP تولید میشود؛ استانداردی که کیفیت، ایمنی و اثربخشی محصولات دارویی را در سطح جهانی تضمین میکند.
ففول همچنین تنها مکمل آهن موجود در کشور است که مجوز عرضه در بازارهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دارد، موضوعی که جایگاه این برند را در سطح ملی و بینالمللی تثبیت کرده است.
یک روز با ففول
Fefol Cares سه هدف اصلی را دنبال میکند: نخست، افزایش آگاهی کارکنان درباره اهمیت حیاتی آهن و اثرات مستقیم کمخونی روی سطح انرژی، توانایی تمرکز و وضعیت خلقوخو در محیط کار؛ دوم، بررسی چالشهای سلامت زنان، با ایجاد فضایی همدلانه برای گفتوگو و رسیدگی به مسائل کمتر دیدهشدهای نظیر فشارهای جسمی و روانی و چالشهای دوران قاعدگی و سوم، تثبیت سلامت نیروی انسانی از طریق ایجاد یک فرهنگ سازمانی که در آن، سلامت جسمی و روانی کارکنان به عنوان یک ارزش کلیدی و محرک اصلی عملکرد و بهرهوری دیده شود.
این برنامه شامل چند بخش کلیدی است:
- ایستگاه سلامت ففول: حضور مشاوران پزشکی برای گفتوگو با کارکنان و ارائه توضیحات کوتاه و علمی درباره اهمیت آهن و پیشگیری از کمخونی در محیط کار.
- آزمایش خون: اندازهگیری سطح هموگلوبین و فریتین (آهن) برای غربالگری کمخونی و ارائه راهکارهای مناسب بر اساس نتایج آزمایشها.
- اهدای بسته سلامت: ارائه بستهای شامل مکمل ففول و اقلام کاربردی شخصیسازیشده بر اساس نتایج آزمایش هر فرد.
- عکاسی با موضوع سلامت و انرژی: ثبت لحظههای ماندگار در فضایی جذاب و مرتبط با برنامه.
کمپین Fefol Cares تلاش دارد با آموزش صحیح، مصرف مکملها و ارتقای توجه کارکنان به علائم کمخونی، این مسئله را به دغدغهای قابل مدیریت تبدیل کند. مرحله اول این کمپین تاکنون در دو شرکت شکلات پرند (فرمند) و زرین رویا اجرا شده است و طی ماههای آینده در سایر شرکتهای منتخب برگزار میشود.
ماموریت Fefol Cares
طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۴۰ درصد از کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه، ۳۵ درصد از زنان باردار و ۳۰ درصد از زنان ۱۵ تا ۴۹ سال در جهان به کمخونی مبتلا هستند. بر اساس این آمار، در ایران نیز از هر چهار نفر، یک نفر درجاتی از کمخونی را تجربه میکند.
کمخونی زمانی رخ میدهد که تعداد گلبولهای قرمز یا سطح هموگلوبین خون کمتر از حد طبیعی باشد. افراد مبتلا به کمخونی علاوه بر خستگی، سرگیجه، رنگپریدگی و تنگی نفس، معمولاً با کاهش انرژی، ضعف تمرکز و تغییرات خلقوخو مواجه میشوند.
برای رفع این مسائل، برنامه Fefol Cares طراحی شده تا با حضور در محیط کار، زندگی و تحصیل افراد، اهمیت مصرف مکملها در پیشگیری و کنترل کمخونی را آموزش دهد. این برنامه علاوه بر زنان، مردان را نیز شامل میشود تا آنها بتوانند سلامت خود و اطرافیانشان را در اولویت قرار دهند.
برند ففول سال گذشته و در راستای تعهد خود به ارتقای سلامت و ترویج توانمندی زنان، کمپین «هر زن یه قهرمانه؛ حتی اگه خودش ندونه» را برگزار کرد. این کمپین با تمرکز بر مراقبت از جسم و روح به عنوان اولین گام برای دستیابی به رویاها و حفظ انرژی برای لذت بردن از لحظههای زندگی، بر این باور تاکید کرد که هر زن با مراقبت از خود میتواند قویتر، شادتر و موفقتر باشد. این برنامه، ضمن بزرگداشت نقشهای گوناگون زنان، زمینهساز درک بهتر اهمیت مصرف مکملها در تامین انرژی و تسهیل مسیر پرفراز و نشیب زندگیشان بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه به صفحه رسمی برند ففول در اینستاگرام (fefol.family) مراجعه کنید.