چهاردهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال با حضور یوتوبرها، بلاگرها و فعالان ICT برگزار می‌شود

یک‌شنبه 9 آذر 1404 - 11:16
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه سیتکس
نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال پس از چند سال وقفه، با نام جدید «سیتکس» و رویکردی تازه برای ترسیم آینده فناوری و فرهنگ دیجیتال ایران بازمی‌گردد.
تبلیغات

چهاردهمین نمایشگاه Creative Culture Content (سیتکس) با حمایت صبانت با شعار «دنیای دیجیتال؛ یک گام جلوتر» از ۱۴ تا ۱۷ دی ماه در محل مصلی تهران با همکاری مرکز رسانه و تبلیغ علاءدین برگزار می‌شود.

به گزارش زومیت، نشست خبری مراسم سیتکس صبح امروز، یک‌شنبه نهم آذرماه، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. سیتکس در واقع همان ادامه‌دهنده نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است که حالا با نام جدید و رویکردی تازه‌ای مسیر خود را بعد از وقفه‌ای چندساله ادامه می‌دهد.

رویکرد نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال فرهنگ، فناوری، زندگی هوشمند با عنوان سیتکس مبتنی بر ارائه راهکارهای نوآوارنه، انتقال دانش و تعامل مستقیم میان شرکت‌ها، متخصصان، استارتاپ‌ها و دولت است.

این نمایشگاه با فراهم آوردن محیطی پویا و الهام‌بخش درصدد است تمامی ذی‌نفعان از جمله کارآفرینان، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به فناوری به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، رسانه‌های دیجیتال و توسعه‌دهندگان محتوا، اینترنت شایا، بلاکچین و واقعیت افزوده و 5G را در یک مکان گرد هم آورد تا فرصت‌های بی‌نظیری برای همکاری و رشد ایجاد شود.

در نشست خبری برگزاری این نمایشگاه اعلام شد حمایت از توسعه کسب‌وکارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها و شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب‌وکارها با حاکمیت از اهداف سیتکس به شمار می‌رود. 

بخش‌های مختلف این نمایشگاه شامل هنرهای دیجیتال، نهضت سواد و فرهنگ دیجیتال، دنیای موبایل و ارتباط هوشمند، سلامت و آموزش هوشمند و فناوری‌های سخت‌افزاری و رسانه‌ها می‌شود. همچنین به گفته تیم برگزارکننده رویداد سیتکس، بازی‌های ویدیویی و فعالین این صنعت نقش پررنگی را در این نمایشگاه ایفا خواهند کرد.

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ شرکت در «سیتکس»

عاطفه حیدری، دبیر کمیته رسانه سیتکس، در این نشست خبری اعلام کرد که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند بیش از ۲۰۰ شرکت و ۵۰ استارتاپ در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در این رویداد حاضر شوند. او تاکید کرد آن‌ها این هدف‌گذاری را کردند که بیش از ۴۰ هزار نفر از این رویداد بازدید کنند.  

حیدری تاکید کرد این نمایشگاه یک هاب رسانه قدرتمند خواهد داشت تا رسانه‌ها بتوانند پوشش خبری خود را از این رویداد داشته باشند.

احسان مولایی، نماینده وزارت ارشاد حاضر در نشست خبری سیتکس ۲۰۲۶، در پاسخ به پرسش زومیت درباره این که به‌ نظر می‌رسد سیتکس با نمایشگاه‌هایی همچون الکامپ بیش از حد قرابت معنایی پیدا کرده و از ماهیت رسانه‌های دیجیتال خود دور شده گفت:

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال هدفش رونق و توسعه زیرساخت‌ها بوده و امسال هم همین هدف را دنبال می‌کنیم. ما در نمایشگاه امسال نهادهایی مثل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم در کنار خودمان داریم.
- احسان مولایی، نماینده وزارت ارشاد

حیدری نیز در پاسخ به این پرسش گفت: «ما بخش‌های مختلفی در این رویداد داریم تا بتوانیم این رویداد را تبدیل به یک قطب مهم در کار خود کنیم. رویکرد فعلی یک آزمون و خطا است که باید ببینیم روند کار نمایشگاه را به کجا می‌برد.»

سیتکس ۲۰۲۶ با حمایت وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رایتل، صبانت، هلدینگ علادین و شرکت مخابرات برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به آدرس www.ctex2026.ir مراجعه و یا با دبیرخانه نمایشگاه به شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۲۲۶۲۶ یا شماره همراه ۰۹۱۲۰۰۴۳۴۵۲ تماس حاصل کنید.

تبلیغات

نظرات