روایتگری اربعین در دو پروژه رسانه‌ای ایرانسل با محوریت تجربه‌های مردمی

دوشنبه 20 مرداد 1404 - 09:54
مطالعه 2 دقیقه
تجربه‌های مردمی اربعین در ویستا
ایرانسل با همکاری ویستامدیا، پویش «هم‌قدم» و مستند «صَفرنامه» را برای ثبت تجربه‌ها و روایت‌های کمتر دیده‌شده اربعین اجرا کرده است.
تبلیغات

ایرانسل با همکاری ویستامدیا دو پروژه رسانه‌ای با محوریت روایتگری اربعین حسینی اجرا و عرضه کرده است. این پروژه‌ها با هدف ثبت تجربه‌های مردمی و نمایش چهره‌های کمتر دیده‌شده از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین، شامل پویش «هم‌قدم» و مستند «صَفرنامه» هستند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پویش «هم‌قدم» با مشارکت ویستامدیا و روبیکا برگزار می‌شود. در این پویش از کاربران دعوت شده تا با ضبط یک ویدیوی کوتاه موبایلی و پاسخ به پرسش «دوست دارید در پیاده‌روی اربعین، با چه کسی هم‌قدم شوید؟»، احساسات و انگیزه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

ویدیوهای ارسالی پس از بررسی اولیه، در کانال رسمی «مردم، حاضر» در روبیکا به نشانی @MardomHazer منتشر می‌شوند. این کانال علاوه بر انتشار روایت‌های مردمی، پوشش زنده ۲۴ ساعته مسیر پیاده‌روی اربعین و حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

پروژه دوم، مستند ۱۰ قسمتی «صَفرنامه»، با محوریت مناسبت‌های مذهبی و با همکاری ویستامدیا و سازمان هنری رسانه‌ای اوج، تهیه‌کنندگی امیرعلی مجلسی و روایت‌گری حامد عسکری، تولید شده است.

این مستند که از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود، مسیر مشهد مقدس تا کربلا را روایت کرده و به زندگی عشایر و خانواده‌های عراقی می‌پردازد که ماه‌ها پیش از اربعین، مواکب خود را برای پذیرایی از زائران برپا می‌کنند. در کنار این روایت‌ها، صَفرنامه به معرفی مواقف و اماکن تاریخی کمتر شناخته‌شده در مسیر نیز می‌پردازد.

با اجرای این دو پروژه، ایرانسل و ویستامدیا تلاش کرده‌اند با بهره‌گیری از ظرفیت پلتفرم‌های دیجیتال بومی و رسانه‌های تصویری، تجربه‌ای جمعی از اربعین را در حافظه فرهنگی و رسانه‌ای کشور ثبت کنند. این آثار علاوه بر نمایش صحنه‌های کمتر دیده‌شده از این رویداد معنوی، به معرفی ارزش‌های مشترک ملت‌ها و فرهنگ‌ها در پرتو محبت اهل‌بیت (ع) کمک می‌کنند.

ویستامدیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایرانسل، با هدف ارائه بستر و محتوای صوتی و تصویری و همکاری با پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کند. این شرکت تاکنون با چندین پلتفرم داخلی قرارداد بسته و به افزایش ترافیک ماهانه داخلی کمک کرده است.

همچنین ساخت چند برنامه رئالیتی‌شو، داشتن استودیوی اختصاصی تولید محتوا و دوبله، از دیگر فعالیت‌های ویستامدیا در مسیر سند توسعه ایرانسل در حوزه تولید محتوا است.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات