بررسی رفتار کاربران اسنپ‌مارکت در جنگ ۱۲ روزه؛ رشد ۴ برابری فروش کالاهای کنسروی

شنبه 28 تیر 1404 - 16:58
مطالعه 2 دقیقه
بررسی رفتار کاربران اسنپ‌مارکت در جنگ ۱۲ روزه
در بحران ۱۲ روزه، میانگین ارزش سبد خرید کاربران اسنپ‌مارکت در مناطق درگیر جنگ ۲ برابر شد و کنسرو سبزیجات و حبوبات بیشترین رشد فروش را تجربه کردند.
تبلیغات

جنگ اخیر میان اسرائیل و ایران تنها یک تیتر خبری یا بحران سیاسی نبود؛ تأثیر آن به شکل مستقیم بر زندگی روزمره مردم دیده شد. در روزهایی که امنیت و پایداری به دغدغه جدی هر خانواده‌ای تبدیل شده بود، برخی پلتفرم‌های آنلاین تلاش کردند خود را به‌عنوان بخشی از زنجیره تاب‌آوری جامعه معرفی کنند.

در همین راستا، اسنپ‌مارکت اخیراً گزارشی منتشر کرده که به تحلیل رفتار کاربرانش در این بازه زمانی می‌پردازد. بر اساس داده‌های این گزارش، در جریان جنگ ۱۲ روزه، تقاضا برای برخی کالاهای اساسی رشد چشم‌گیری داشته است. کنسرو سبزیجات و حبوبات با رشد ۴۱۷ درصدی در صدر کالاهای پُرمتقاضی قرار گرفته و پس از آن مایه غذا با ۳۶۸ درصد و کنسرو ماهی تُن با ۳۰۷ درصد رشد در رتبه‌های بعدی ایستادند.

همچنین، حبوبات و سویا با رشد ۲۰۳ درصدی، ماکارونی، لازانیا و رشته با ۱۹۰ درصد، و دستمال مرطوب با ۱۴۸ درصد افزایش تقاضا مواجه شده‌اند. گفتنی است که میانگین ارزش سبد خرید کاربران در شهرهای درگیر جنگ نیز ۲ برابر شده است.

اقلام غیر اساسی مانند قهوه و بستنی جای خود را به کالاهایی داده‌اند که محور امنیت غذایی هستند

روابط عمومی اسنپ‌مارکت اعلام کرده است که رفتار خرید کاربران در مقایسه با دوره مشابه قبل تغییر کرده و اقلام غیر اساسی مانند قهوه و بستنی جای خود را به کالاهایی داده‌اند که محور امنیت غذایی هستند. همچنین سهم محصولاتی که نیاز به تازگی یا تاریخ انقضای نزدیک دارند، در سبد خرید کاربران کاهش یافته است.

بر اساس آمار رسمی اسنپ‌مارکت، سبزیجات و صیفی‌جات تازه با کاهش تقاضای ۴۰ درصدی، قهوه و هات‌چاکلت با ۳۹ درصد، ماست و نوشابه هر کدام با ۳۶ درصد، و بستنی و فالوده با ۳۵ درصد کاهش، بیشترین افت سهم را در سبد خرید کاربران داشته‌اند.

پلتفرم اسنپ‌مارکت در حال حاضر در همه ۳۱ استان کشور فعال است و اعلام کرده که در جریان جنگ و پس از این دوره بحرانی، اقداماتی نظیر مدیریت جهش تقاضا در استان‌های شمالی، فعال نگه‌داشتن ناوگان در شرایط پرریسک، حضور در ۹۰ درصد شهرهای مهاجرپذیر و برنامه‌ریزی برای توسعه پوشش جغرافیایی را در دستور کار خود قرار داده است.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات