ایران؛ پرجست‌وجوترین کلمه در دوران جنگ ۱۲ روزه

چهارشنبه 11 تیر 1404 - 09:58
مطالعه 1 دقیقه
یک لپ‌تاپ که روی صفحه اول آن موتور جست‌وجوی گوگل هست و ایران سرچ شده
ایران پرجست‌وجوترین کلمه در زمان جنگ شد و بازدید ویدیوهای کودکان در بستر پلتفرم‌های پخش ویدیو، محبوبیت بیشتری پیدا کرد.
تبلیغات

«ایران» در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران، پرجست‌وجوترین کلمه شد.

آمارها نشان می‌دهد، جست‌وجوی کلمه «ایران» از سوی کاربران در بازه زمانی ۲۲ خرداد تا ۶ تیر،‌ بیش از ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.

در این ایام، بسترهای اشتراک ویدیو از جمله آپارات هم با استقبال مخاطبان مواجه شده و شاهد رشد ۳۰ درصدی فعالیت کاربران خود بوده است. در روز ابتدایی جنگ،‌ بازدید این سایت ۲۸ درصد رشد داشت و در ادامه بازدید ویدیوهای بارگذاری شده در دسته‌بندی خبر، سیاسی و حوادث نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۵۲ درصد افزایش پیدا کرد.

از بین ویدیوهای خبری، بازنشر ویدیوی انهدام هواپیما F35 که از شبکه خبر پخش شده بود، بیشترین بازدید را در سایت آپارات دریافت کرد و بیش از ۱٫۵ میلیون بار توسط کاربران دیده شد.

عصر ایران، ایرنا، ایسنا، آخرین خبر و همشهری نیز از رسانه‌های رسمی و معتبری بودند که در زمنیه تولید محتوای ویدیویی و بازنشر آن در آپارات، فعالیت ویژه‌ای داشتند.

خبرگزاری‌هایی از جمله ایرنا، ایسنا، فارس، و مهر از قابلیت‌ پخش زنده برای پوشش خبری گسترده‌تر خود استفاده کردند. این حضور باعث شد مخاطبان تماشای زنده آپارات در این بازه با رشد ۱۷۵ درصدی روبه‌رو شود.

در ایام جنگ ۱۲ روزه که تمرکز بیشتر شبکه‌های تلویزیونی بر اخبار جنگ و موضوعات پیرامون آن بود، محتوای مخصوص کودکان در آپارات بیش از پیش دیده می‌شد و بازدید بخش «آپارات کودک» ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات