گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ تازه‌بار؛ فرآیند ورود به بازار سرمایه آغاز شد

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404 - 13:04
مطالعه 4 دقیقه
تازه‌بار
«تازه‌بار» در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ نوشته است که در جذب کاربر سالانه بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته و این سال فرآیند ورود به بازار سرمایه را آغاز کرده است.
تبلیغات

 در گزارش عملکرد این اپلیکیشن سفارش میوه و صیفی‌جات نوشته شده «تازه‌بار» برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳ درصدی سود، به سمت سودآوری پایدار حرکت و با ارسال امیدنامه رسمی به فرابورس، فرآیند ورود به بازار سرمایه را آغاز کرده است.

کپی لینک

رکورد سفارش: یک میلیارد تومان فروش میوه در یک روز

یکی از بخش‌های این گزارش، به توصیف رکوردهای تازه‌بار در یک سال گذشته اختصاص دارد و نشان می‌دهد که بالاترین مبلغ سفارش‌های ثبت شده در یک روز آنها معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. رکورد بالاترین سفارش روزانه نیز با ثبت یک سفارش ۵۴۰ میلیون تومانی به نام یک کاربر ثبت شده است. سنگین‌ترین سفارش ثبت شده در این برنامه تقریبا ۱۲ کیلوگرم و بیشترین تنوع کالا در یک سفارش معادل ۴۰ قلم کالا بوده است. همچنین یکی از مشتری‌ها با ۳ هزار سفارش در یک سال بیشترین سبدهای خرید را در این برنامه داشته است.

بر اساس این گزارش بیشترین سفارش‌ها در سال ۱۴۰۳ در شهر تهران از منطقه یک و ۱۶ ثبت شده است

کپی لینک

مردم در سال گذشته چه میوه‌هایی را آنلاین خریدند؟

در سال ۱۴۰۳ توت فرنگی، قارچ و گوجه جزء پرطرفدارترین میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات اپلیکیشن تازه‌بار بوده است. در میوه‌ها بعد از توت فرنگی، موز، پرتقال آبگیری شمالی، آووکادو و بلوبری قرار داشته است. در بخش سبزیجات بعد از قارچ، کاهو، سیرخشک و کلم بروکلی قرار گرفته و در دسته صیفی‌جات بعد از گوجه، سیب زمینی، فلفل دلمه سبز، لیمو ترش و پیاز سفید صدفی قرار داشته و از سایر محصولات هم روغن، برنج، نوشابه تخم مرغ و آبلیمو جزء پرطرفدارها بوده است.

تازه‌بار بخشی از گزارش خود را به تحلیل رفتار مشتریان اختصاص داده که بر این اساس ۹۱ درصد از سفارش‌های آنها از مسیر وب و بقیه از مسیر موبایل وب انجام می‌شود.در سال ۱۴۰۳ میزان خرید اعتباری مشتریان تازه‌بار به ۸۲ درصد از کل سفارش‌ها رسیده است. در حالی که این رقم در سال‌های قبل به ترتیب ۶۰ و ۳۸ درصد بود و افراد به شکل آنلاین یا پرداخت در محل خرید می‌کردند.  در این یک سال با افزایش همکاری با تامین کنندگان و گسترش حساب‌های اعتباری، استفاده از منابع نقدی کاهش یافته تا خرید اعتباری فرایند کار را برای مشتریان راحت‌تر کند.

کپی لینک

نوسان قیمت میوه در سال ۱۴۰۳

بخش دیگر این گزارش به تحلیل تورم سالانه اختصاص دارد که در آن از فروردین ۱۴۰۳ تا اسفند ماه تورم میوه و تره‌بار از ۲۳ درصد به ۳۸ درصد رسیده است. در این یک سال حداکثر تورم میوه ۶۳ درصد بوده است اما مثل هر سال با فصل پاییز با کاهش محسوس قیمت‌ها روبرو بوده‌ایم که منجر به کاهش میانگین قیمت‌ هم شده است. همچنین در این مدت نرخ ارز ۵۳ درصد رشد داشته است. ساعات ثبت سفارش ٪۵٩ از سفارشات در بازه ۲۳:۵۵ شب تا ٠١:٠٥ بامداد ثبت شده است. ٤٣٪ از سفارش هاى ثبت شده مربوط به محصولات دستچين بوده  و بیشترین حجم تحویل سفارش‌ها در روزهای شنبه و چهارشنبه انجام شده است.

کپی لینک

۱۴۱ هزار کیلومتر در یک سال

سفارش‌ها در تازه‌بازار در چند دقیقه به دست مشتری می‌رسند؟ در سال ۱۴۰۳ به طور میانگین ۲۹ دقیقه زمان برده است که یک سفارش به مقصد برسد. در این سال معادل ۱۴۱ هزار کیلومتر مسافرت در برنامه «تازه‌بار» برای ارسال سفارش‌ها طی شده است.

تازه‌بار با طیف متنوعی از مشتریان B2B شامل رستوران‌ها، فست‌فودها، کافه‌ها، هتل‌ها و سازمان‌های بزرگ همکاری می‌کند.

در سال ۱۴۰۳، ۹۸٪ از سفارش‌ها در بازه‌ی تعیین‌شده تحویل داده شد — بالاترین عملکرد تاریخ تازه‌بار. این موفقیت با کمک پلتفرم اختصاصی مسیرچینی هوشمند «تازه‌رو» و ارتقاء ساختار لجستیک حاصل شد.

بر اساس این گزارش بخشی از جذابیت سفارش میوه از این اپلیکیشن‌ به خاطر استفاده کاربران تخفیف بوده که طبق گزارش تازه‌بار آنها در یک سال ۵۰۰ میلیون تومان تخفیف به مشتری ارائه داده‌اند که شامل هزار و ۷۰۰ مورد کاهش قیمت بوده است.

در گزارش تازه‌بار آمده است که این برنامه در جذب کاربر سالانه به طور متوسط بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است. فقط در سال ۱۴۰۳ این برنامه با سه هزار و ۴۴۷ کاربر جدید و رشد ۱۸ درصدی روبرو بوده است. شاخص عملکرد بازار نشان می‌دهد که مبلغ سفارش‌ها در یک سال ۸۵ درصد و حجم سفارش‌های آنها سه درصد افزایش یافته است. همچنین ۲۲ درصد هم به تعداد سفارش‌های آنها در یک سال اضافه شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات