خودرو ۴۵ قصد دارد تعداد شعب خود را به ۲۵۰ شعبه در سراسر ایران برساند

سه‌شنبه 30 بهمن 1403 - 18:12
مطالعه 4 دقیقه
معاون فروش خودرو ۴۵
خودرو ۴۵، پلتفرم آنلاین معاملات خودرو، قصد دارد سال آینده از فناوری هوش مصنوعی براش کارشناسی خودرو استفاده کند.
تبلیغات

خودرو ۴۵، پلتفرم آنلاین خودرو، قصد دارد سال آینده از فناوری هوش مصنوعی برای کارشناسی خودرو استفاده کند.

احسان گائینی، معاون فروش خودرو ۴۵، اعلام کرد این پلتفرم درحال‌حاضر با ۵۰ شعبه در ۱۸ شهر ایران، ۳۵۰ نیروی انسانی دارد و قصد دارد تا پایان امسال تعداد این شعبه‌ها را به ۵۶ برساند. او دراین‌باره گفت:

در مسیر رشدی که برای خود در نظر گرفته‌ایم، قصد داریم به ۲۵۰ شعبه در سراسر ایران با ۴۵۰۰ نفر نیروی انسانی برسیم و پوششی در تمام کشور ایجاد کنیم. ما سالانه ۱۰۰ هزار خودرو برای خریداران به نمایش می‌گذاریم و توانسته‌ایم سهم خوبی از این بازار را بگیریم. بااین‌حال ازآنجاکه عمده این بازار دست فعالان آفلاین است، مسیر سختی پیش رو داریم.
- احسان گائینی، معاون فروش خودرو ۴۵

او درباره تفاوت خودرو ۴۵ با رقبای خود در بازار معاملات آنلاین خودرو گفت: «ما در این بازار از نظر مدل کسب‌وکاریمان رقیبی نداریم. بازیگرهای دیگری در فضای آنلاین کشور مشغول فعالیت هستند؛ اما مدل معاملاتی آن‌ها با ما متفاوت است. قدرت اصلی ما شعبات مجهزی هستند که افتتاح هریک از آن‌ها بسیار دشوار است. تفاوت بعدی ما خریدارهایی هستند که کاملاً بررسی شده‌اند، صلاحیت آن‌ها برای معامله سنجیده شده است و ما می‌توانیم با استناد به این احراز صلاحیت بگوییم که پس از معامله طی ۲۴ ساعت با فروشنده تسویه حساب کامل می‌شود.»

معاون فروش خودرو ۴۵ اضافه کرد: «نکته بعدی کارشناسی دقیق ما است. کارشناسی گوشه خیابان منسوخ شده و فضا به‌سمتی رفته است که این کار را با برخی استانداردها انجام دهیم. ما لایحه‌ها و مراحل بعدی کارشناسی خودرو را هم به‌زودی در کشور معرفی می‌کنیم.»

به گفته گائینی، تمام بازیگرهای آنلاین حوزه خودرو امروز نزدیک به ۲ درصد از سهم معاملات خودرویی را در اختیار دارند و این موضوع نشان می‌دهد که بازار گسترده‌ای پیش‌روی آن‌ها است. گایینی می‌گوید که با توجه به اینکه این پلتفرم در فضای خرید و فروش آنلاین سامان‌دهی ایجاد کرده، تا به امروز مشکل خاصی از منظر تنظیمگری تجربه نکرده و نهادهای تنظیمگر در بسیاری از موارد مانند استعلام سوابق خودرویی با آن‌ها همکاری کرده‌اند.

گائینی جابه‌جایی ماشین‌ها در شهرهای مختلف را اصلی‌ترین مشکل این شرکت در سال‌های اخیر دانست که با ایجاد ۱۷۰ مسیر جاده‌ای، این مشکل برطرف شده است. بر این اساس، اگر ماشین به فردی که در شهر او خودرو ۴۵ شعبه‌ای ندارد، فروخته شود، برای او ارسال خواهد شد. ۵۰ درصد این ماشین‌ها ازطریق‌ تریلی‌های خودروبر، ۳۰ درصد با کفی‌های خودروبر و ۲۰ درصد آن‌ها با حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا می‌شوند.

گائینی در ادامه درباره ارزش‌های اصلی خودرو ۴۵ توضیح داد و با بیان این که این کسب‌وکار روی سه ارزش اصلی متمرکز است، گفت:

اولین موضوع سرعت نقدشوندگی‌ است. در فضای سنتی، خریداران و فروشندگان با شرایط پیچیده معامله درگیر می‌شوند. براساس داده‌هایی که قوه قضاییه منتشر کرده، سال ۱۴۰۱ صدهزار پرونده شکایت خودرویی بررسی شده است. ما حتی یک پرونده در این میان نداشتیم؛ چون کل فرایند را مدیریت می‌کنیم و موضوع دوم امنیت معامله است که برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
- احسان گائینی، معاون فروش خودرو ۴۵

به گفته او، ارزش سوم این شرکت «آسان‌بودن» است و کل فرایند خرید و فروش خودرو یک‌ونیم ساعت زمان می‌برد. پس‌از آن هم خریدار و فروشنده باید به دفترخانه مراجعه کنند که در نهایت، این فرایند را به دو ساعت تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این در شهر تهران، دسترسی به شعب خودرو ۴۵ آسان است و براساس ادعای معاون فروش این شرکت، کاربران در کمتر از نیم ساعت به یکی از شعب خودرو ۴۵ دسترسی پیدا خواهند کرد.

مدیر فروش خودرو ۴۵ در ادامه نیز اضافه کرد: «تقریبا از هر چهار، پنج خودرویی که به دفاتر ما مراجعه می‌کنند، یکی از آن‌ها مشکلی دارد که نمی‌توان آن را معامله کرد و کارشناسان حقوقی ما با دقت همه این شرایط را بررسی می‌کنند. قراردادهای ما نیز بی‌طرفانه است و انتقال سند در دفترخانه‌های منتخب صورت می‌گیرد.»

به گفته او، قیمت فروش خودروها با بررسی بیش از ۴۰ هزار خریدار در فضای آنلاین تعیین می‌شود و در فضای مزایده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، او نبودن قیمت‌ مصوب در حوزه خودرو را یکی از اصلی‌ترین مشکلات این حوزه می‌داند.

مهرداد محسن‌پور، معاون شعب خودرو ۴۵، درباره شرایط پذیرش خودروها در این پلتفرم این طور توضیح داد:

با توجه به اینکه خریداران ما آنلاین هستند و خودرویی که به شعبه‌های ما مراجعه می‌کند، باید توسظ کارشناسی بررسی شود، ماشین‌هایی که بیش از ۱۰ سال دارند، پذیرش نمی‌کنیم.
- مهرداد محسن‌پور، معاون شعب خودرو ۴۵

او اضافه کرد: «درحال‌حاضر، ۵ شعبه ما در شهر تهران با استفاده از دستگاه UV خودروها را کارشناسی می‌کند. علاوه‌بر این، ما مشغول تجهیزکردن برخی از شعب خود به فناوری منحصربه‌فردی هستیم که با زیرساخت هوش مصنوعی انجام می‌شود و به‌زودی رونمایی خواهد شد.»

تبلیغات
تبلیغات

نظرات

معاون فروش خودرو ۴۵: پلتفرم‌های آنلاین حوزه خودرو تنها ۲ درصد از سهم معاملات خودرویی را در اختیار دارند - زومیت