رئیس هیات‌مدیره تکنولایف: نگذارید اعتماد مردم به تجارت الکترونیک شفاف از دست برود

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
حسین حیدر، رئیس هیات مدیره تکنولایف
رئیس هیات‌مدیره تکنولایف به موضوع تعلیق اینماد دیجی‌کالا و مسدود شدن درگاه پرداخت آن واکنش نشان داد.
تبلیغات

حسین حیدر، رئیس هیات مدیره تکنولایف با اشاره به موضوع تعلیق شدن اینماد دیجیکالا و بسته شدن درگاه پرداخت آن، با بیان اینکه متاسفانه بارها در شرایط و موقعیت‌های متفاوت، ثابت شده، دیوار کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کوتاه‌تر از هر دیواری در این جامعه است، تاکید کرد: این مدل رفتار با کسب و کارهایی که در راس آنان اغلب افرادی نخبه، کارآفرین و یا سرمایه‌گذارانی قرار دارند که امید به ساختن آینده دیجیتال و ایجاد تحول دارند، در ادامه قطعا چیزی جز عدم اطمینان و اعتماد این افراد به همراه نخواهد داشت.

او ادامه داد: این نوع مواجهه با کسب و کارهایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند، نه تنها بخش مهم و بزرگی از اکوسیستم فناوری را به خطر می‌اندازد که در نهایت چیزی جز ناامیدی و یاس و صدالبته در خطر قرار دادن بخش مهمی از سرمایه مادی و معنوی افراد فعال در این حوزه را در پی نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره تکنولایف با اشاره به اینکه دغدغه اصلی و اساسی ما به عنوان بخشی از اقتصاد دیجیتال موضوع کالای قاچاق است، گفت: ما با شفافیت پیش می‌رویم و می‌توانیم جریان‌ساز مسیر درست باشیم اما متاسفانه عدم شفافیت در برخورد با قوانین قاچاق، سایه بزرگی بر مسیر ما کسب و کارهای آنلاین انداخته که باعث شده ما بیشتر در معرض آسیب باشیم.

حیدر با بیان اینکه مهم‌ترین برداشت من از اتفاق رخ داده برای دیجیکالا،‌ ورود یک ضربه بزرگ و شوکه کننده به پیکره تجارت الکترونیک آنلاین است، تصریح کرد: پیامی که برای کسب و کارهای آنلاین دارد این است که درگاه پرداخت یک کسب و کار بسته می‌شود و شاید فردا همین موضوع  یا موضوعاتی از این دست،  دامن سایر کسب و کارها را هم بگیرد.

او با تاکید بر اینکه مسدود کردن درگاه پرداخت یک پلتفرم، حتی در مدت زمانی کوتاه، می‌تواند ضرر مالی جبران ناپذیری در پی داشته باشد و پیامد آن شامل سازمان، فروشندگان و سرمایه انسانی آن سازمان است، اظهار کرد: در مسیری که اعتماد مردم در سال‌های اخیر نسبت به تجارت الکترونیک به نسبت بیشتر شده چنین موضوعاتی می‌تواند اعتماد شکل گرفته را دست خوش تغییر قرار دهد و اعتماد و اطمینان افراد کمتر شود؛ لازم به ذکر است که  هدف هیچ کسب و کار فعالی در حوزه تجارت الکترونیک، از دست دادن اعتماد مردم نیست. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات