تشریح مزایای استفاده از سکوها برای معامله خودرو

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
خدمات آنلاین خودرو
شرایط استفاده از سکوهای اینترنتی برای معامله خودرو از اواخر خرداد فراهم می‌شود. به گفته رئیس مرکز تتا این روش هزینه‌های معامله را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) از فراهم شدن معامله خودرو در سکوهای اینترنتی تا اواخر خرداد خبر داد.

امین کلاهدوزان در تشریح مزیت‌های استفاده از سکوها برای معامله خودرو گفت: «ارائه استعلام‌های سلامت خودرو و سوابق تصادفات، نبود منع معاملاتی در مورد خودرو و طرفین معامله، وجود وکالت‌نامه در مورد خودرو، سابقه و دفعات نقل و انتقال خودرو از جمله اطلاعاتی است که در زمان خرید، می‌تواند باعث عادلانه‌تر شدن اطلاعات طرفین معامله باشد.»

او همچنین از «کاهش شدید هزینه‌های انجام معامله برای طرفین در چارچوبی مشخص» در این فرآیند خبر داد و تأکید کرد که مهمترین اثر این روش کاهش ریسک قضایی و پرونده‌های شکایت است. رئیس مرکز تتا مزیت دیگر این خدمت را استفاده از امضای الكترونیكی دانست و گفت:

بحثی جدی كه در پرونده‌های قضایی مطرح می‌شود، ادعای جعل در قولنامه‌های دستی است. مدلی که اکنون و در این بستر پیاده‌سازی‎ شده، امضای الکترونیکی است و چون این امضا رمزنگاری شده و یکتا است، طبق قانون غیرقابل انكار است.
- امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

کلاهدوزان در ادامه درباره شیوه انتقال پول هم توضیح داد: «در صورت تمایل طرفین، یک حساب امن به‌صورت واسط قرار گرفته و خریدار پول مربوط به بیعانه یا بخش اول ثمن معامله را داخل آن حساب واریز می‌کند و زمانی‌که تعهدات قراردادی فروشنده انجام شد، این پول در وجه فروشنده آزاد می‌شود و این باعث می‌شود که بخشی از عدم اطمینان‌هایی که در معلاملات وجود دارد کاهش یابد.»

بر اساس این توضیحات هیچ‌گونه اجباری در استفاده از این خدمت وجود ندارد و شهروندان می‌توانند همانند گذشته از شیوه‌های مرسوم نیز استفاده کنند. از طرف دیگر تعرفه این خدمات از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر خردادماه این خدمت در اختیار مردم قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات