وزارت صمت موظف به برنامه‌ریزی برای جلوگیری از واردات گوشی‌های دکمه‌ای شد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
گوشی دکمه‌ای
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت را خواست که برای جلوگیری از واردات گوشی‌های دکمه‌ای برنامه‌ریزی کند.
تبلیغات

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه ۱۶۴ خود دستوری را به تصویب رسانده است که به موجب آن وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تمهیداتی بیاندیشد تا از واردات گوشی‌های تلفن همراه دکمه‌ای به کشور جلوگیری کند.

در مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت خواسته شده است که برای «جلوگیری از واردات تلفن همراه دکمه‌ای» برنامه‌ریزی کند. این ستاد همچنین مقرر کرده است که دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت از اجرای مصوبه‌های پیشین و برنامه‌های آتی در خصوص چگونگی تخصیص ارز و جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای و حمایت از واحد‌های تولیدکننده تلفن همراه گزارش ارائه کند.

ممنوعیت گوشی دکمه‌ای

البته در متن مصوبه این ستاد به گزارش جلسه ۱۴۵ دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید (در تاریخ هفدهم خرداد ۱۴۰۲) ارجاع داده شده است؛ اما نکته جالب توجه این است که مصوبه مذکور در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منتشر نشده‌ و در واقع اطلاعاتی درباره این که این مصوبه چیست و بر چه دلالت دارد، وجود ندارد.

در متن این مصوبه همچنین مصوبات مربوط به «عدم جلوگیری گمرک از ورود قطعات تلفن همراه» که در جلسه ۱۵۶ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام شده است، اشاره شده و این ستاد خواستار پیگیری اجرای این مصوبه توسط سازمان بازرسی کل کشور شده است. در مورد جلسه ۱۵۶ این ستاد هم گزارشی در دست نیست و مشخص نیست که مصوبات آن چه بوده است.

علاوه بر این، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری را ملزم کرده است که برنامه‌های خود برای «تسهیل و چگونگی تخصیص ارز و حمایت از واحدهای تولیدکننده تلفن همراه» را ارائه کند.

بر اساس این بند، کلیه دستگاه‌ها از جمله دفتر تخصصی لوازم خانگی و اداری، سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی ملزم به اجرای بند سوم مصوبات جلسه ١۴۵ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شماره ۲۲۳۰۴۴۹ مورخ ١۴۰۲/١۲/١۲ هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات