ایران از نظر تعداد کانال تلگرامی و اعضای کانال‌ها رتبه سوم دنیا را دارد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
صفحه اصلی لوگو تلگرام / Telegram در آیفون ۱۵ پرو مکس
در میان ۱۱ کانال ایرانی در تلگرام که بیشترین عضو را دارند پنج کانال مربوط به پروکسی و فیلترشکن است.
تبلیغات

کمتر از یک ماه دیگر فیلترینگ تلگرام در ایران هفت‌ساله می‌شود. پیام‌رسانی که آمارها نشان می‌دهد بین آسیایی‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارد، حدوداً سال ۱۳۹۶ در ایران هم بسیار محبوب شد و کاربران بسیاری پیدا کرد. شاید استقبال گسترده از این پیام‌رسان روسی دلیلی برای فیلتر شدن آن در ایران بود اما حتی این اتفاق هم تأثیر چندانی بر کاهش استفاده کاربران از تلگرام نداشت.

آمارهایی که سایت telemetr از تعداد کانال‌ها و مجموع اعضای آن‌ها در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده نشان می‌دهد درحال‌حاضر ۲۱۰ هزار و ۸۰۰ کانال ایرانی در تلگرام فعال هستند که در مجموع یک میلیارد کاربر دارند. بنابراین، ایران از لحاظ تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای آن‌ها در رتبه‌ی سوم دنیا ایستاده است.

از نظر تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای آن فقط دو کشور روسیه و هند بالاتر از ایران هستند و در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. بیش از ۴۴۸ هزار کانال روسی با مجموعا دو میلیارد عضو در تلگرام فعال هستند. کشور هند هم ۲۵۰ هزار کانال با سه میلیارد عضو دارد.

کانال‌های تلگرامی
کشورهایی که بیشترین تعداد کانال و عضو در تلگرام را دارند

عراق، چین، عربستان سعودی، اسپانیا، ازبکستان، اندونزی و مالزی هم کشورهایی هستند که از نظر تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای این کانال‌ها پس از ایران در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

در لیست ۱۰ کشوری که بیشترین تعداد کانال تلگرامی و بیشترین تعداد اعضا در این کانال‌ها را دارند فقط روسیه و اسپانیا جزو کشورهای اروپایی هستند و هشت کشور دیگری که در این لیست قرار دارند از کشورهای آسیایی هستند.

از ۵۰ کانال پُرکاربر تلگرام ۱۱ کانال ایرانی هستند

وجود نزدیک به ۲۱۱ هزار کانال ایرانی در تلگرام نشان‌دهنده‌ی استقبال فراوان کاربران از تلگرام، هم از حیث تولید محتوا و هم ازنظر استفاده از کانال‌ها است.

آمارهای دیگری که سایت telemetr منتشر کرده است نشان می‌دهد در لیست ۵۰ کانالی که بیشترین تعداد عضو را در تلگرام دارند ۱۱ کانال، ایرانی هستند. در میان این ۱۱ کانال تلگرامی ایرانی پنج کانال مربوط به پروکسی و فیلترشکن است. سه مورد از این کانال‌ها خبری، دو مورد کانال‌های مربوط‌به موسیقی و دانلود آهنگ و یک مورد هم کانالی در حوزه‌ی درآمدزایی است.

کانال‌های ایرانی در تلگرام
کانال‌های تلگرامی که بیشترین تعداد عضو را دارند

در جهان پرمخاطب‌ترین کانال‌های تلگرامی در کدام دسته‌ها قرار دارند؟

آمارهای telemetr نشان می‌دهد در میان ۱۰ دسته‌ای که بیشترین تعداد کانال و اعضا را دارند، کانال‌هایی با محتوای اروتیک با حدود ۱۸۳ هزار مورد بیشترین تعداد را دارند. کانال‌های مربوط‌به شرط‌بندی با بیش از ۱۲۱ هزار کانال در رتبه‌ی دوم ایستاده‌اند و کانال‌های مربوط‌به فیلم که بیشتر از ۱۲۰ هزار مورد هستند در رتبه‌ی سوم قرار دارند.

کانال‌های اقتصادی و مالی، رسانه و خبر، آموزش، ارز دیجیتال، دین و مذهب، تکنولوژی و بازی‌ها هم در رتبه‌های چهارم تا دهم دسته‌بندی موضوعی کانال‌های تلگرامی ایستاده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات