گزارش سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی؛ میزان خرید اعتباری کاربران ۱۱۰۰ درصد رشد کرد

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
مطالعه 6 دقیقه
گزارش سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی
در سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی ۶.۵ همت وام خرد به بیش از ۲۰۰ هزار کاربر ارائه کرده و میزان ارائه اعتبار در سرویس BNPL دیجی‌پی هم ۱۳۰ درصد بیشتر شده است.
تبلیغات

دیجی‌پی حالا در چهارمین سال فعالیت خود در هفت حوزه مختلف پرداخت الکترونیک، سرویس اعتباری، فناوری‌های بیمه، سوپراپلیکیشن، مدیریت ثروت، شناسایی و احراز هویت کاربران، امتیازدهی و تعیین رتبه اعتباری فعالیت می‌کند.

این مجموعه در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد در مجموع اعتبارات خرد اعطاشده را تجربه کرده و ۶.۵ همت اعتبار خرد به متقاضیان ارائه کرده است. در واقع، در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار کاربر از این پلتفرم وام خرد دریافت کرده‌اند. وام‌های خرد انفرادی بدون نیاز به ضامن و از طریق اعتبارسنجی بانکی با دریافت چک صیادی یا سفته الکترونیک، به افراد حقیقی تعلق می‌گیرد و مبلغ آن ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان است. در میان تمام انواع مبالغ وام‌های خرد دیجی‌پی، وام ۳۰ میلیون تومانی از همه پرطرفدارتر بوده است.

گزارش سالانه دیجی‌پی

علاوه بر این، دیجی‌پی در سالی که گذشت رشد ۳۰ درصدی در تعداد نصب اپلیکیشن و رشد ۲۲ درصدی در تعداد کاربران اپلیکیشن خود را داشته است. تخصیص ۷ همت تسهیلات به همه کاربران، فروش ۲۷ میلیارد تومانی در یک روز و فعال‌سازی ۵۷ میلیارد تومان وام در یک روز از دیگر رکوردهای دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین، در داغ‌ترین روز اپلیکیشن دیجی‌پی مجموع مبالغ تراکنش‌های موفق در این بستر بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

مردان بیشتر از زنان از دیجی‌پی وام گرفته‌اند

مردان بیشتر از زنان اقدام به دریافت وام از دیجی‌پی کرده‌اند. البته نکته مهم در این زمینه این است که در سال ۱۴۰۲ تمایل زنان به دریافت وام از دیجی‌پی ۱۱ درصد بیشتر از سال قبل شده است. گروه سنی ۲۶ تا ۳۴ سال و پس از آن، ۳۵ تا ۴۲ ساله‌ها بیشتر از سایر گروه‌های سنی از دیجی‌پی وام گرفته‌اند. علاوه بر این، ۳۸ درصد از کاربران وام دیجی‌پی ساکن تهران، ۷ درصد ساکن استان البرز، ۶.۵ درصد ساکن خراسان رضوی و ۵.۵ درصد هم ساکن سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

کاربران وام دیجی‌پی

در سال ۱۴۰۲ با وام‌هایی که دیجی‌پی اعطا کرده، بیش از ۱۲ میلیون کالا خریداری شده است. در میان کاربرانی که یک مرتبه از دیجی‌پی وام گرفته‌اند بیش از نیمی از آن‌ها (۵۵ درصد) برای گرفتن یک وام دیگر از این پلتفرم اقدام کرده‌اند.

کاربران با وام دیجی‌پی بیشتر از هر کالایی آیفون ۱۳ خریده‌اند

کاربرانی که از این پلتفرم وام گرفته‌اند، بیشتر از همه تجهیزات الکترونیک، کالای سوپرمارکتی، زیورآلات، لوازم خانگی برقی و آرایشی و بهداشتی خریداری کرده‌اند. آیفون ۱۳ محبوب‌ترین کالای خریداری‌شده با وام دیجی‌پی بوده است.

رشد هزار درصدی در میزان خرید اعتباری با دیجی‌پی

دیجی‌پی ۱۳۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصیص داده و میزان استفاده از سرویس خرید اعتباری (الان بخر، بعداً پرداخت کن) این پلتفرم نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۱۱۰۰ درصد رشد کرده است. ۴۳ درصد از کاربران سرویس خرید اعتباری دیجی‌پی کمتر از ۳۵ سال سن داشته‌اند و مردان در بازه سنی ۲۶ تا ۳۴ سال بیشترین میزان استفاده از این سرویس را داشته‌اند.

کاربرانی که بالای ۴۳ سال سن داشته‌اند هم در سال گذشته ۱۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ به خرید اعتباری روی آورده‌اند. ۵۸ درصد افرادی که از این سرویس استفاده کرده‌اند هم ساکن تهران بوده‌اند.

کالاهای اساسی، لوازم آرایشی و بهداشتی و لبنیات بیشتر از هر دسته کالایی دیگری در خرید اعتباری خریداری شده‌اند. محبوب‌ترین کالای خریداری‌شده در این سرویس هم خودکار بوده است.

گزارش سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی

در این سرویس مردان بیشتر روغن سرخ‌کردنی، تخم‌مرغ، هدفون بلوتوثی، خامه و چیپس خریده‌اند. در مجموع ۶۰ درصد کالاهایی که مردان با خرید اعتباری دیجی‌پی خریداری کرده‌اند در دسته کالاهای اساسی قرار داشته است. پد آرایش پاک‌کن، پنیر، روغن سرخ‌کردنی، گوش پاک‌کن و سیب‌زمینی هم کالاهایی بوده که زنان بیشتر خریداری کرده‌اند. ۴۵ درصد کالاهای خریداری‌شده توسط خانم‌ها کالای اساسی و ۲۵ درصد آن در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

گران‌ترین کالای خریداری‌شده در سرویس خرید اعتباری دیجی‌پی «یخچال و فریزر» به مبلغ ۶۶ میلیون تومان و ارزان‌ترین کالا «کرم آب‌رسان» با ارزش ۵ هزار تومان بوده است.

فقط یک درصد از کاربران دیجی‌پی به شیوه حضوری برای دریافت وام اقدام کرده‌اند

دیجی‌پی علاوه بر ارائه خدمات به‌صورت آنلاین، شیوه حضوری ارائه خدمات را هم دارد که سه شعبه آن در تهران و یک شعبه در کرج فعال است. طبق وعده دیجی‌پی، در سال ۱۴۰۳ شعبه‌هایی در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز افتتاح و فعال خواهد شد. البته همچنان شیوه آنلاین ارائه خدمات برای کاربران دیجی‌پی محبوب‌تر است؛ به طوری که فقط یک درصد از کاربران از روش حضوری برای دریافت وام استفاده کرده‌اند و ۴ درصد از کل مبلغ وام‌های دریافت‌شده از شیوه حضوری بوده است.

بلک‌فرایدی یعنی روز سوم آذر ماه پردرخواست‌ترین روز برای دیجی‌پی بوده است؛ میزان درخواست وام در این روز نسبت به میانگین سایر روزهای سال ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

دیجی‌پی در کنار اعطای تسهیلات به افراد، برای سازمان‌ها هم تسهیلات در نظر گرفته است. در تسهیلات سازمانی اعتبار تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان با امکان بازپرداخت ۲۴ ماهه به متقاضیان ارائه می‌شود. طبق آمارهای گزارش سالانه دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ سازمان‌های فعال در حوزه خدمات با ۳۶ درصد بیشترین سهم را در میان استفاده‌کنندگان از تسهیلات سازمانی این پلتفرم داشته‌اند.

۷.۵ درصد از کل اعتبارات تخصیص داده‌شده از سوی دیجی‌پی تسهیلات سازمانی بوده است

حوزه مدیریت سرمایه، صنعت و آی‌تی هم سه حوزه دیگری هستند که سازمان‌هایشان بیشترین استفاده را از تسهیلات سازمانی داشته‌اند. از مجموع ۶.۵ همتی که دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ اعتبار تخصیص داده است ۷.۵ درصد به تسهیلات سازمانی مربوط بوده است.

رشد ۹۰ درصدی در میزان صدور بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک

بیمه تجهیزات الکترونیک یکی دیگر از سرویس‌های دیجی‌پی است که با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، بهینه‌سازی محصول و افزایش قیمت دستگاه‌های الکترونیکی میزان صدور بیمه‌نامه‌ها در این سرویس بیشتر شده است. این سرویس در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۳۲۸ درصد رشد فروش داشته و میزان صدور بیمه‌نامه‌ها هم از مرداد تا دی سال گذشته به نسبت ۶ ماه قبل از آن، ۹۰ درصد رشد کرده است.

سوپراپلیکیشن دیجی‌پی چه رکوردهایی را ثبت کرد؟

مبلغ کل تراکنش‌هایی که در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ انجام شده ۹.۹ همت بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی پیدا کرده است. ۴.۲ همت مبلغ تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در این پلتفرم بوده و مبلغ کل جرایم رانندگی که از طریق این سوپراپلیکیشن پرداخت شده هم با یک رشد ۲۰۰ درصدی به بیش از ۳ میلیارد تومان رسیده است.

کاربران دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ میلیارد تومان شارژ سیم‌کارت و بیشتر از ۲۷ میلیارد تومان بسته اینترنت از این سوپراپلیکیشن خریداری کرده‌اند. مبلغ کل تراکنش‌های پرداخت قبض از طریق این اپلیکیشن هم بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان بوده است.

گزارش سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی از تراکنش‌های پردازش‌شده

در حوزه پرداخت الکترونیک هم دیجی‌پی رکوردهایی را در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسانده است. تعداد تراکنش‌های موفق درگاه یکپارچه پرداخت دیجی‌پی در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون تراکنش بوده و مبلغ کل تراکنش‌های موفق بر بستر کیف پول دیجی‌پی هم بیش از ۶ همت بوده است.

بیش از ۱.۷ میلیون تراکنش موفق واریز به کیف پول در سال گذشته با مبلغ ۱.۶ همت ثبت شده و بیش از یک میلیون برداشت از کیف پول هم با مبلغ ۱.۵ همت انجام شده است. تعداد تراکنش‌های کیف به کیف از طریق پلتفرم دیجی‌پی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار مورد با مجموع مبلغ ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات