دیوار نرخ خدمات را با «قیمت‌گذاری پویا» تعیین می‌کند

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی دیوار
دیوار با هدف افزایش کیفیت خدمات و منصفانه‌تر کردن هزینه‌ آگهی‌ها، از ابتدای سال ۱۴۰۳ و هم‌راستا با نرخ تورم از شیوه قیمت‌گذاری پویا استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

دیوار در اطلاعیه‌ی جدیدی اعلام کرده است که از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شیوه «قیمت‌گذاری پویا» را برای تعیین نرخ خدماتش در دستور کار قرار خواهد داد. روابط عمومی دیوار در این اطلاعیه آورده است:

«ما با اجرای این شیوه تلاش می‌کنیم هزینه‌های پرداختی کاربران کسب‌وکاری را، بر اساس نوع خدمات دریافتیِ آن‌ها، متفاوت و منصفانه‌تر از گذشته کنیم.»

این پلتفرم انتظار دارد اجرای طرح قیمت‌گذاری پویا، به افزایش کیفیت فهرست آگهی‌های دیوار نیز منجر شود، چرا که این شکل از قیمت‌گذاری می‌تواند ثبت آگهی‌های تکراری و نادرست و غیرواقعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بنا بر آمار، از مجموع ۵۳ میلیون کاربر سالانهٔ دیوار، حدود ۲۲ میلیون کاربر، آگهی‌گذار هستند. ۷۵ درصد از این ۲۲ میلیون نفر، آگهی‌های خود را کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌‌ای منتشر می‌کنند؛ ۲۰ درصد هم‌زمان از خدمات آگهی‌های رایگان و پولی استفاده می‌کنند و فقط ۵ درصد از آگهی‌گذارانی که از دیوار برای کسب‌وکار استفاده می‌کنند،‌ برای همه آگهی‌های خود هزینه می‌پردازند.

دسترسی‌پذیر کردن دیوار برای همه افراد و ارائه خدمات یکسان و باکیفیت به کاربران، از اهداف اصلی دیوار است. در همین راستا و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی موجود، دیوار در سال ۱۴۰۳ برای این بخش از کاربران، به شرح زیر، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خدمات خود حتی برای کاربران دارای پنل کسب و کاری نخواهد داشت:

  • همه آگهی‌های کاربران فعال در ۶ استان سيستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ایلام، كهگيلويه و بويراحمد، آذربایجان غربی و گلستان که براساس شاخص‌های اقتصادی و آمارهای رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استان‌های کم‌برخوردار کشور معرفی شده‌اند.
  • در دسته خودرو، همه‌ی آگهی‌های شامل برند-مدل‌هایی با میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون‌ تومان (در حال حاضر بیش از ۳۷ درصد آگهی‌های سواری و وانت در دیوار، دارای میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون تومان هستند).
  • در دسته املاک تهران، همه آگهی‌های ملک در منطقه‌های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰.
  • هر کاربر دیوار سالانه امکان انتشار حداقل ۷۰ آگهی رایگان را در دسته‌بندی‌های مختلف دارد. این تعداد، با هدف تأمین نیاز کاربران شخصی جهت استفاده از خدمات دیوار تعیین شده و به همین دلیل است که استفاده بیشتر از ۷۵ درصد کاربران از دیوار کاملاً رایگان است.

    همچنین دیوار در اطلاعیه خود توضیح داده است که «در طرح قیمت‌گذاری پویا هزینه انتشار آگهی برای کاربران کسب‌وکاری دیوار، در دسته‌‌هایی مانند املاک و خودرو، براساس ارزش ملک و خودرو آگهی‌شده تعیین می‌شود و متغیر خواهد بود.» بر همین اساس:

    کمترین نرخ ثبت آگهی خودرو برای کاربران کسب‌وکاری ۵۴ هزار تومان است و بیشترین نرخ ثبت آگهی در این دسته‌‌ -که فقط شامل ۲ درصد از کل آگهی‌های این دسته در دیوار می‌شود- ۲۹۰ هزار تومان خواهد شد. بیشترین قیمت مربوط به آگهی‌ِ برند-مدل‌های لوکس (با میانگین قیمت بالای ۴ میلیارد تومان) است.

    کمترین نرخ ثبت آگهی ملک برای کاربرانی که از دیوار استفاده تجاری می‌کنند نیز ۶۰ هزار تومان است و بیشترین نرخ ثبت آگهی در دسته‌بندی املاک تهران که تنها شامل ۳/۷ درصد از کل آگهی‌های آپارتمان مسکونی تهران می‌شود، ۲۲۰ هزار تومان خواهد شد. این مبلغ مربوط به آگهی املاک در محلاتی از منطقه ۱ تهران است که میانگین قیمت ملک در این ناحیه بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

    دیوار در پایان نیز اعلام کرده است: «هدف اصلی ما از اجرای طرح «قیمت‌گذاری پویا» منصفانه‌تر کردن خدمات دیوار و افزایش کیفیت آگهی‌ها با تعیین قیمت‌های متناسب با مصرف کاربران است. مانند سال‌های گذشته که بیش از ۹۰ درصد آگهی‌های کاربرانمان در شهرهای کم‌برخوردار از ۱۹ استان کشور کاملاً رایگان در دیوار منتشر شده‌ است،‌ همچنان تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که بخش بیشتری از شهروندان بتوانند از خدمات دیوار به شیوه‌ای عادلانه و منصفانه بهره ببرند.»

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات