چرا اسنپ و تپسی مختل شدند؟

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ و تپسی تاکسی اینترنتی
صبح امروز برای حدود یک ساعت اپلیکیشن اسنپ با خطا از سمت سرور مواجه شده بود و تپسی هم برای بسیاری از کاربران قابل دسترسی نبود.
تبلیغات

از حدود ساعت ۹ صبح امروز، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، کاربران برای دسترسی به پلتفرم اسنپ با اختلال مواجه شدند. کاربران هنگام استفاده از اپلیکیشن اسنپ ابتدا با افت شدید سرعت مواجه شدند و در ادامه، از سمت سرور خطا دریافت می‌کردند و نمی‌توانستند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

دقایقی پس از اختلال به‌وجودآمده برای اسنپ، تپسی هم دچار مشکل شده و از دسترس کاربران خارج شد. البته بررسی‌های زومیت نشان می‌داد که بعضی از کاربران به کلی امکان دسترسی به اپلیکیشن تپسی را نداشتند و بعضی دیگر پس از ورود به اپلیکیشن با کندی سرعت مواجه می‌شدند. عده‌ای از کاربران هم در مرحله محاسبه قیمت با اختلال مواجه شده بودند و به این ترتیب، نمی‌توانستند از این اپلیکیشن برای درخواست آنلاین سفر استفاده کنند.

پیگیری‌های زومیت از اسنپ در نهایت به این نتیجه رسید که این پلتفرم به‌دلیل عدم سرویس‌دهی یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده داده از دسترس خارج شده بود. البته پس از گذشت حدود یک ساعت از بروز این اختلال، مشکل رفع شده و اپلیکیشن اسنپ بار دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت.

روابط عمومی اسنپ در توضیح علت اختلال پیش‌آمده در این پلتفرم اعلام کرد:

به واسطه اختلال در ارتباط با یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده داده حدود یک ساعت با اختلال در خدمت‌رسانی مواجه بودیم. این مشکل در حال حاضر رفع شده و مانند قبل در خدمت کاربران هستیم.
- روابط عمومی اسنپ

پیگیری‌های زومیت از تپسی نیز اما به این نتیجه نرسید و این شرکت پاسخی به‌دلیل بروز این اختلال در پلتفرم خود نداد. البته با توجه به این که اپلیکیشن تپسی تا دقایقی پس از شروع اختلالات اسنپ هم‌چنان در دسترس بود و دقایقی بعد از آن از دسترس خارج شد این احتمال وجود دارد که افزایش تقاضای سفر در تپسی در زمان از دسترس خارج شدن اپلیکیشن اسنپ علت وقوع اختلال در این پلتفرم بوده است.

در چند روز گذشته هر دو پلتفرم اسنپ و تپسی روزهای پرحاشیه و شلوغی را پشت سر گذاشتند. آن‌ها پس از اختلافاتی که با سازمان تعزیرات حکومتی درباره گزینه «عجله دارم» داشتند، سرانجام وادار به حذف این گزینه از پلتفرم‌های خود شدند.

هرچند اسنپ اعلام کرده بود که «از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به‌دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه خواهد بود» و تپسی هم در بیانیه اخیر خود نوشته است: «تپسی همزمان با غیرفعال شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری‌های خود جهت تبیین منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم‌گر ادامه خواهد داد.»

بیشتر بخوانید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات