تپسی «عجله دارم» را به نظرسنجی گذاشت

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
قیمت‌گذاری دستوری برای اسنپ و تپسی
تپسی برخلاف اسنپ هنوز گزینه «عجله دارم» را حذف نکرده است. این پلتفرم حالا یک نظرسنجی به راه انداخته تا نظر کاربران درباره‌ی این گزینه را بداند.
تبلیغات

پس از این که هفته گذشته رییس سازمان تعزیرات حکومتی خطاب به تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد: «خودتان گزینه عجله دارم جمع کنید» روز پنج‌شنبه اسنپ این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرد.

البته اسنپ پس از حذف گزینه «عجله دارم» از اپلیکیشن خود متنی منتشر کرد و در آن نوشت: «علی‌رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به‌دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.»

تپسی اما هنوز «عجله دارم» را در اپلیکیشن خود نگه داشته و در پاسخ به پیگیری زومیت اعلام کرده است که هنوز به تصمیم‌گیری نهایی درباره حذف یا عدم حذف این گزینه نرسیده است.

تنها اقدامی که تپسی در این خصوص انجام داده برگزاری یک نظرسنجی روی اپلیکیشن خود بوده است. این پلتفرم ارائه‌دهنده تاکسی اینترنتی امروز یک نظرسنجی روی صفحه اصلی اپلیکیشن خود فعال کرده و از کاربران می‌خواهد با پاسخ دادن به چهار سؤال نظرشان را نسبت به حذف کردن یا نگاه داشتن این گزینه از اپلیکیشن تپسی اعلام کنند.

صفحه اصلی اپلیکیشن تپسی

در این پرسش‌نامه از کاربران پرسیده شده که «آیا تا به حال از این گزینه استفاده‌ کرده‌اند؟» و «آیا این گزینه برایشان کمک‌کننده بوده؟». همچنین تپسی از کاربرانش پرسیده که «آیا وجود گزینه عجله دارم را مصداق گران‌فروشی می‌دانند؟» سؤال چهارم هم این است که حذف این گزینه را به نفع کاربر می‌دانند یا خیر؟

کاربران می‌توانند در قسمت بالای صفحه اصلی اپلیکیشن تپسی روی بخشی که مربوط به نظرسنجی است بزنند و در این نظرسنجی شرکت کنند. برای هر یک از چهار پرسش مطرح‌شده در این نظرسنجی دو گزینه بله یا خیر در نظر گرفته شده است. تپسی هنوز مشخص نکرده است که کاربران تا چه زمانی برای شرکت در این نظرسنجی فرصت دارند و نتایج این نظرسنجی را منتشر خواهد کرد یا نه.

علاوه بر این، مشخص نیست که نتایج این نظرسنجی تنها معیار تصمیم‌گیری این پلتفرم درباره حفظ یا حذف گزینه «عجله دارم» یا خیر.

پیگیری‌هایی که زومیت پیش از این از تپسی داشت نشان می‌دهد این پلتفرم ارائه‌دهنده تاکسی اینترنتی به‌زودی درباره حذف کردن یا حذف نکردن گزینه «عجله دارم» از این پلتفرم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

موضوع حذف گزینه «عجله دارم» از اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی از اواسط بهمن ماه توسط سخنگوی سازمان تعزیرات مطرح شده بود. هرچند وزارت صمت ادعای سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر «گران‌فروشی» و «تخلف» بودن این گزینه را رد کرده و گفته بود «عجله دارم» در اسنپ و تپسی باقی می‌ماند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد تهدیدات سازمان تعزیرات مؤثر بوده و تاکسی‌های اینترنتی یا نسبت به حذف این گزینه اقدام کرده‌اند یا در معرض آن قرار گرفته‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات