اینماد اسپانسر استقلال تعلیق شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
 فروشگاه موبایل موسوی، اسپانسر باشگاه ‎استقلال
اینماد فروشگاه موبایل اسپانسر باشگاه ‎استقلال که مثل کوروش کمپانی گوشی ‎موبایل با قیمتی کمتر از قیمت مرسوم بازار پیش‌فروش می‌کند، تعلیق شد.
تبلیغات

فروشگاه موبایل موسوی آمل حامی مالی این فصل باشگاه استقلال است که از وقتی نامش به‌عنوان اسپانسر این باشگاه مطرح شد، حرف‌و‌حدیث‌هایی را به‌وجود آورد. این حرف‌و‌حدیث‌ها زمانی به نگرانی جدی تبدیل شد که خبر کلاه‌برداری کورش کمپانی مطرح شد.

پس از اینکه کورش کمپانی به‌عنوان شرکت فروشنده آیفون‌های ۲۰ میلیون تومانی با کلاه‌برداری و خالی‌کردن جیب مردم باعث مال‌باختگی آن‌ها شد، توجه به فروشگاه موبایل موسوی آمل بیش‌از‌پیش جلب شد؛ چراکه این شرکت هم رویه‌ای مشابه کورش کمپانی دارد و گوشی‌های موبایل را با قیمتی ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از قیمت مرسوم بازار می‌فروشد.

حالا خبرگزاری ایسنا خبر داده است که موضوع نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) این فروشگاه را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیگیری کرده و در بررسی‌هایش به این نتیجه رسیده است که اینماد اسپانسر باشگاه استقلال تعلیق شده است.

با‌توجه‌به اینکه اینماد به فروشگاه‌ها و مجموعه‌ها این مجوز را می‌دهد تا بتوانند درگاه پرداخت الکترونیکی داشته باشند، حالا با تعلیق‌شدن اینماد این فروشگاه قاعدتاً امکان فروش آنلاین کالا برای موبایل موسوی وجود نخواهد داشت.

پیگیری‌ها درباره وضعیت این اسپانسر باشگاه استقلال از چندی پیش آغاز شده بود. دو هفته قبل، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در نامه‌ای به باشگاه استقلال هشدار داده بود که اسپانسر این باشگاه ممکن است با فعالیت‌های خود باعث تکرار‌شدن ماجرای کورش‌ کمپانی شود.

مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، در بخشی از این نامه خطاب به مدیرعامل باشگاه استقلال نوشته بود: «ازآنجاکه طبق گزارش‌های واصله اسپانسر باشگاه استقلال در شهرستان آمل (جناب آقای موسوی) همین رویه پیش‌فروش گوشی و فروش گوشی زیر قیمت بازار را در دستور‌کار خود قرار داده‌اند، بر خود لازم دانسته مراتب را به‌منظور پیشگیری از اتفاق مشابه پرونده کوروش کمپانی به باشگاه استقلال اعلام نموده و از ورود لطمه به اعتبار آن باشگاه مردمی جلوگیری نماییم.»

پس از تجربه ضرروزیان مالی واردشده به خریداران از کورش کمپانی که با کلاه‌برداری پانزی باعث مال‌باختگی عده‌ زیادی از مردم شده بود، انتظار می‌رود شرکت‌هایی که رویه مشابهی دارند، با اقدام قاطع مراجع مرتبط شناسایی شوند و از فعالیتشان جلوگیری شود.

درباره‌ی فروشگاه موبایل موسوی آمل که اسپانسر باشگاه استقلال است، هم باید دید که مقابله با فعالیت‌های آن در حد تعلیق اینماد باقی می‌ماند یا به‌شیوه جدی‌تر و با راهکارهای دیگر هم از اقدامات مشکوک این فروشگاه جلوگیری می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات